dinsdag 25 december 2018

Plaid van Papa's hemden


Er lag een heel bijzonder 
pakje onder de kerstboom.
Eentje voor ons allemaal,
met in gedachten papa- opa.
Van zijn lievelingshemden 
maakte ik een plaid.
Zelfs het hemd van de foto
verwerkte ik...


Van 9 hemden knipte ik 
49 vierkantjes.
Dan puzzelde ik tot ik een
groot vierkant had waar alle
lapjes mooi verdeeld liggen.
Ik nummerde mijn rijtjes
om zeker geen fout te maken.


Ik naaide alle lapjes
aan elkaar.


Vanachter kwam een wit laken,
waar papa-opa de laatste periode
ik sliep.


Met het witte laken maakte
ik ook de rand.
Tussen de twee voegde ik een
vulling toe zodat het plaid wat
meer volume heeft.


Ik krijg de kleuren niet
zo goed op de foto.
Maar in het echt is het heel mooi!
De plaid is 150 op 150 cm,
ideaal om in de zetel gezellig
onder te zitten.
De hemden hadden natuurlijk ook
knoopjes en die naaide ik allemaal
op de plaid met de hand.
( Dit werkje duurde het langst,
het stikken met mijn naaimachine
ging heel vlot. )


Met dit pakje onder de
kerstboom was papa- opa
 dicht bij ons.
We hadden een gezellige
kerstavond.

🎄 Merry Christmas 🎄

17 opmerkingen:

  1. dat vind ik echt super Sarah, zo blijft je papa ook tastbaar echt dicht bij jullie!
    Zalige kerst aan jullie allen!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! En een lief en leuk idee om je Papa/Opa's hemden tot een plaid te verwerken. Fijne Kerstdag!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het resultaat echt prachtig Sarah ! Wat een superidee ! Daar zullen jullie samen vaak onder zitten !
    Ik wens je een gezellige Kerstdag !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief idee, ontroerend gewoon! Echt prachtig gemaakt!
    Fijne kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit een mooi geschenk voor iedereen en met zoveel liefde gemaakt. Goede dagen allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig idee! En zo waardevol! Goede dagen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat heb je mooi verwerkt, een fijne herinnering en kan je je lekker om 'papa' je te laten 'om(w)armen',
    fijne feesten,
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooooh...wat heb je dat mooi gedaan, Sarah.
    Wat een prachtig en liefdevol plaid is het zo geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat een prachtige plaid, en een lief idee, zo is papa/opa altijd bij jullie ! Ik wens jullie nog heel gezellige dagen ! Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wooooow Sarah wat een liefdevolle mooie plaid heb je van je papa's hemden gemaakt.....zo blijft de herinnering aan hem zeker levendig bij jullie knap gedaan!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi, deze plaid met de bijzondere herkomst en betekenis. Ook een stukje verwerking denk ik, om daar intensief mee bezig te zijn! Morgen al 5 maanden, ik denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is echt een prachtige plaid. Wat mooi om op die manier je papa nog dicht bij jullie te kunnen hebben. Veel sterkte nog vandaag...
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een bijzondere (gedenk)deken Sarah. Zo maakte mijn moeder toen de oudste nog klein was een mini blouse van een grote blouse van opa. Die hangt hier nog in de kast.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooooooh, wat mooi zeg.
    Hier word je toch gewoon stil van.
    Prachtig gemaakt en wat zal dat warm en mooi staan in jullie huis.
    Mooi, heel mooi Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ben je creatief geweest zeg en wat een super leuk idee van je

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je dat mooigedaan. Een heel speciale herinnering aan je vader.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah