vrijdag 19 april 2024

Popje van Jaro



Vandaag en morgen heb ik popjes
voor jullie die ik wil laten zien.
In het steineronderwijs maken ze in de
zesde klas zelf een pop.
Eind vorig jaar kwam Jaro met een
naakt popje thuis. In november maakte ik
een outfit.
Zonder patroon (maar met mijn ondertussen 
verworven naaikennis) maakte ik een salopet.
Jaro vond dat een super idee.


Ik maakte ook een petje.
Ik vond daarvan een patroon en verkleinde 
het zodanig dat het perfect past.
De salopet sluit onder de knoopjes 
met kleine drukknoopjes.
Het embleem zat op de stof van het 
bloesje, het is eigenlijk een merk, maar ik
keerde het om want dan heb je een J.
(Ik hou van zulke details)


Het bloesje, gemaakt van een oud hemdje
van Jaro, sluit vooraan ook met 
enkele drukknoopjes.


Jaro is heel blij met de outfit van 
zijn popje.
Moriander zijn pop zat in zijn kamer met
een veel te groot geleend jurkje van 
een andere pop en na het popje van 
Jaro, voorzag ik ook zijn popje
van een passende outfit,
dat laat ik morgen zien.

1 dagje goed weer en we moeten het
weeral doen met een regendag.
Ideaal voor een verkoudheid
op te doen. Ik begon de dag met gesnotter
maar hopelijk is het snel voorbij.
We hebben inderdaad uiteindelijk snel 
iets gevonden voor Aranka.
Ze is begin april begonnen met zoeken en
ze zocht ook iets waar ze direct 
kan intrekken en met een begripvolle,
menselijke huisbaas.
Het gevonden plekje voldoet aan al
haar wensen en het is fijn voor haar 
(en voor ons) dat er niet te veel energie 
is gekropen in de zoektocht. 
Nu kunnen we onze energie richten 
op het verhuizen en zorgen dat het
voor Aranka vlot verloopt, zonder al
te veel stress. Stap voor stap.

Tot morgen voor een vervolg!




 

7 opmerkingen:

  1. Knap van Jaro dat hij deze pop gemaakt heeft. En wat leuk dat jij er dan de kleertjes bij maakte. Een heel leuk setje. Ik ben benieuwd naar wat je voor de pop van Moriander hebt gemaakt.
    Succes met de verhuizing van Aranka en ik hoop dat ze met veel plezier op haar nieuwe plek mag wonen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie outfit is dit.
    Vooral de pet, die maakt het helemaal af.
    Leuk om de, die de kinderen zelfgemaakte pop, te voorzien van kleding, nu kunnen ze het vol trots nog heel lang bewaren.
    Zo fijn voor Aranka en voor jullie nageltjes ik.
    En het is dicht bij jullie in de buurt?
    Ze zal er vast snel wonen, ze krijgt hopenlijk veel hulp.
    De echte vriendschappen blijven bestaan, wat er ook gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt dit weer heel erg leuk gemaakt, respect er voor.
    Succes met de verhuizing van Aranka, fijn dat jullie zo snel iets hebben gevonden.
    Mooi weekend en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De prachtige pop zit er nu netjes bij, hij heeft een mooie outfit.
    Fijn dat de studio voor Aranka doorgaat, succes met de verhuuzing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lief popje, je hebt hem mooi aangekleed

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo leuk Sarah
    Het popje op zich al zo knap gemaakt door Jaro en dan heb je het zo leuk aangekleed!
    Fijn voor Aranka
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat knap van Jaro, zo'n pop. En jij maakte een perfecte outfit. Al de details wat je op lette. Heel gaaf! Ben nu al benieuwd naar die van Moriander

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah