maandag 8 februari 2016

Popje Roodkapje


Dit is het popje van de jongste .
Hij noemt haar Roodkapje .


Het pyamaatje naaide ik 
helemaal met de hand . 


Hoe begin je nu aan zo 'n pop ?


Eerst maak je het lijfje 
uit een gaasverband .
Het lijkt op een sok
die je vult met schaapjeswol . 
Het hoofdje moet een goede stevige
bol zijn dat je strak afbind .
Daarna maakt een je ooglijn .


 En deze witte draad 
vormt de wangen .
Volgende maandagen 
vertel ik meer .
Dit was les 1.


Na een paar avonden
krijgt elke popje zijn eigen
vorm en kleur .
Hier is het lijfje er al aan
bij ' Roodkapje '.
Ook de handjes en voetjes .


Hier ben ik een ontwerpje 
aan het maken voor het jurkje .
Met een restje stof
en veel meten en passen
ontwierp ik dit patroon .


Mijn jongste zoontje
koos een rood stofje
met bloemen .


Deze foto is gemaakt op
het Maria lichtfeest vorige week .
Een fiere poppenpapa !
Dora vroeg me hoe groot ze zijn .
De popjes zijn ongeveer
35 cm groot .

Volgende week
het vervolg !

P.S. De kleertjes die mijn zoontje
aanheeft is allemaal handmade .


19 opmerkingen:

  1. Die popjes van jou zijn schattig! Ik snap dat je kinderen er dol op zijn! Met zoveel aandacht en liefde gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige pop Sarah!
    Je bent ook een goeie poppenmakers-juf met je mooie info!
    lieve groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is dat ik geen kleine nichtjes meer heb (mijn neefjes zijn geen echte poppenvaders)....het gaat al iets kriebelen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent wel echt superhandig Sarah! Gaaf hoor, dat doe ik je niet na!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat popje en zo knap dat je de kleren van je zoontje allemaal zelf hebt gemaakt !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je popjes zijn geweldig en zo GROOT. wat gaaf is dat.
    Groetjes Dora

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is ook al zo leuk geworden, Sarah.
    Jaren geleden, de kinderen waren hier nog klein, maakte ik ook deze antroposofische poppen. Erg leuk om te doen, maar helaas moest ik daar door mijn reuma toen mee stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben jij toch handig! Het popje is zo lief en de kleertjes van je zoontje zien er ook al zo geweldig uit. Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie pop en wat zit ze fier bij je zoon op schoot. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je zoontje blij met "zijn"roodkapje...en ik heb grote bewondering voor zijn mama die heeft dat fantastisch mooi gemaakt....
    Je bent een creatieve duizendpoot Sarah....heel leuk en ook nog een duidelijke beschrijving erbij...
    HEEL LEUK!!!

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Sarah,
    wat gaaf!! En zo leuk om je zoontje te zeien met zijn pop. Hij is er heel blij mee, dat zie je zo!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie pop heb je gemaakt en dan ook nog met les erbij. Ik hou me bij kaartjes en schilderwerk (en tassen) voorlopig genoeg.
    je kaartjes zijn ook geweldig en dan nog het breiwerk erbij
    Geniet van deze periode, zeker zolang de kinderen het ook allemaal nog leuk vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke pop heb je gemaakt.
    Toen mijn kinderen klein waren, heb ik ook veel kleding voor ze gemaakt.
    Maar houdt het nu ook voorlopig bij kaarten en doosjes.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sarah wat een beauty! Ja dat hoofdje is echt een klusje. Prachtig gedaan; zo mooi in verhouding en detail!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tsjonge, wat ben jij creatief op alle gebieden. Superleuk gedaan!
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Sarah,

    Wat leuk, die poppen voor je kids! Ik maakte al poppen toen ik 11 was... Ben er later ook mee gestopt, maar heb er een heleboel gemaakt...
    Mooie projecten heb je laten zien, was al even niet komen kijken, raar, dacht dat ik volger was...
    eens een keer in orde maken... moet van thuis uit, gaat niet onder mijn middagpauze...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke foto van je zoontje met z'n pop. Wat knap dat je dat allemaal zelf maakt. Verder als kaartjes maken kom ik niet.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi popje en goede tutorial Sarah! De kleertjes voor je zoontje ook al zo knap gemaakt. Vroeger naaide ik ook veel, maar daarin heb ik niet zoveel zin meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah