vrijdag 9 september 2016

Voorleespret # 2 en doodles en letters



Op een mooie zomerdag
las ik voor in het park 
Mijn trouwste luisteraar, mijn jongste,
zit heerlijk in zijn eigen tuinstoeltje.
Ik heb nu mijn eigen kamishibai 
( houten Japans verteltheater )
Ik ben er zo blij mee en zeker 
mijn zoontjes want zij krijgen
elke avond een kamishibai verhaal.
Omdat ik nog meer wil voorlezen
en ervaring op doen,
maakte ik een flyer die ik
 uitdeel als mensen interesse hebben.



Ik leefde me uit met tekenen
en schrijven voor deze flyer.
( geinspireerd door het boek
' Doodles en letters ' van
Marieke Blokrand )
Natuurlijk ga ik niet letterlijk rondreizen.
Maar af en toe voorlezen bij
kindjes van vrienden of kennissen
hier in de buurt lijkt me leuk!
Met de start van het nieuwe schooljaar
is ook het voorleesprogramma weer
volop begonnen in de Bibliotheek en
ben ik regelmatig van de partij op
woensdagen of zaterdagen.
Zo fijn om te doen!


12 opmerkingen:

  1. Heel knap Sarah, dat schrijven gaat jou beter af dan mezelf ;-) ik moet nog veel oefenen... Ik herken de bloemen en letters wel uit het boek.
    Nog geen spijt van gehad van de aankoop ervan.
    Kan misschien vandaag buiten wat oefenen ;-)
    Fijne dag,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gedaan Sarah! En wat een leuk initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie flyer, en het voorleesinitiatief vind ik zoooooooooo super van jou! Ik hoop dat je er zelf ook heel veel plezier aan beleeft, en voor je jongens natuurlijk de max dat ze zo'n voorleesdame aan huis hebben!
    liefs
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf!!! Ontzettend goed van je dat dit doet, voorlezende zo belangrijk. Dat wordt volgens mij zwaar onderschat, door ouders. De flyer is heel mooi uitgewerkt. Verzin je de verhalen ook wel eens zelf?
    Ciao,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk om te zien hoe graag en veel jij voorleest. Als er iets belangrijk is voor de taalontwikkeling van kinderen dan is het wel voorlezen. Vooral mee doorgaan dus. Je flyer is hartstikke gaaf. Ben benieuwd of je er respons op krijgt. Mariken en ik gaan morgen ook handletteren. Benieuwd wat wij gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig Sarah! Wat leuk, die flyer en je verteltheatertje is ook mooi. Ik kende de japanse (?) naam niet, maar gebruik op mijn werk in de ouderenzorg ook wel eens zo'n verteltheater. Het werkt heel leuk!
    Succes!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend goed idee zeg en het ziet er ook nog eens fantastisch uit, mooie tekst heb je geschreven,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk en mooi dat je dit doet! En dan die zelfgemaakte flyer; mooi! Jaren geleden heb ik ooit eens met mijn groep 6 een kamishibai gemaakt en daarmee ging mijn groep naar de jongere groepen, Was ook erg leuk! En om ook maar meteen antwoord te geven op jouw vraag in je reactie op mijn blog:
    de silhouetten zijn gemaakt door eerst een zij-aanzicht foto van de kinderen te maken (toen ze tv zaten te kijken, want toen zaten ze lekker stil). Die foto's heb ik uitgeprint en vervolgens uitgeknipt. Toen met non-permanent tape op de canvasjes geplakt om er vervolgens met de brayers en inkt overheen te gaan.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk initiatief is dit! Ware het niet dat ik geen kinderen heb en ook niet op bakfietsafstand van jou woon, ik had je meteen geboekt! Je flyer is ook echt leuk. Zulke toffe lettertjes en tekeningetjes. Je hebt duidelijk al veel plezier gehad aan dat boekje!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent een natuurtalent wat handlettering betreft; wat een prachtige flyer! Ik hoop dat je veel opdrachten krijgt. Voorlezen is leuk maar ook zo belangrijk voor kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een super idee Sarah, en wat een mooi theatertje ! En een prachtige flyer ! Ik wens je veel succes ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een tof idee ! Zo'n mooie flyer ! Die letters zijn echt prachtig ! En je kamishibai is zo mooi !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah