dinsdag 16 januari 2018

Potloodrollen


Hier zie je Jaro super fier aan het werk
met zijn nieuwe potloodrol.
De juf van de eerste klas had graag
dat alle kinderen een potloodrol hadden.
Met 5 mama's zorgden we
dat haar wens ik vervulling ging.
Bij mij stond het al lang op
mijn wil-ik-ook-maken lijstje,
dus dat was de ideale gelegenheid.


Deze stofjes koos Jaro.
In de potloodrollen passen 
netjes 24 potloden.


Om te sluiten plooi je eerst het flapje 
naar binnen en dan rol je het op.


Strikje erin en je kan
het netjes wegsteken.


Deze 3 andere lapjes maakte ik ook.
De lapjes moeten zowel voor een jongen
als een meisje kunnen dienen.
Zo samen vind ik de kleurtjes
echt mooi en ik heb weer
wat restjes stof verwerkt
en wat lint.
De onderste maakte ik 2 keer.


Eentje voor MIJ!
Voor mijn fijne stiftjes.


Op de mijne naaide ik nog
een gestempeld labeltje.
Ik ben er super blij mee.
En wat moet dat gezellig staan
20 kinderen met allemaal zo'n
potloodrol op hun bankje.

26 opmerkingen:

  1. Jeetje, wat een werk, maar met een geweldig resultaat! Ik snap helemaal dat juf en kinderen hartstikke gelukkig hiermee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handig en wat mooi gemaakt! Ben je mooi zoet mee geweest!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf en super handig en kleurrijk in de klas!Knap gemaakt...
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk idee, daar ben je wel eventjes mee bezig geweest. Knap gedaan. Ik geloof graag dat zowel de juf als de kinderen er blij mee waren.
    groetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal tof met die vrolijke stofjes!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vergeet ik je helemaal te bedanken voor je mooie kaart voor mijn verjaardag! Dus bij deze doe ik dat alsnog!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gaaf idee! Maar wel heel wat werk om er zoveel te maken; bewonder jou handig-zijn! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb toch echt 2x je titel moeten lezen, kom mij er ook weinig bij voorstellen. Maar goed, ik las dan ook 2x een D. Maar deze rollen zijn prachtig. Lekker vrolijk en wat leuk dat ieder kind er 1 heeft Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha... dit is gieren.
    Misschien moet ik als titel schrijven
    Potloodzakjes om op te rollen...☺

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die Sabine whahaa, maar dit is echt super gedaan en ook heel veel werk lijkt me! Ik heb zoiets voor al mijn zilveren bestek dat nu haast niet meer zwart wordt. Hooguit nog even opwrijven voor gebruik ipv eindeloos in de weer met zilverpoets!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, dat heb je prachtig gedaan Sarah, heel mooie kleurtjes en weeral wat stofjes gerecycleerd ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je weer een gave kaarten laten zien Sarah. En dan deze potloodrollen erachter aan! Wat ben jij creatief. Heerlijk om te zien. En dan te zien dat Jaro superblij is met zijn potloodrol.
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb zo'n mapje voor mijn penselen, nooit aan potloden gedacht, maar wel heel handig

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er prachtig uit,Sarah! Wat een klus, maar wat gaaf dat de hele klas nu een potloodrol heeft.
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed gedaan Sarah!!! Zo kunnen ze snel hun goede kleurtje vinden! Wat zal Jaro trots zijn op zijn handige moeder in de klas!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn om op zulke handige mama's een beroep te kunnen doen. De juf zal blij zijn met jullie. En het ziet er super mooi uit, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een goed idee.
    Blijven de potloden mooi Heel, want ze zijn goed beschermd zo.
    Mooi gemaakt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk gedaan Sarah en ik snap dat de juf erg blij was. Ook handig voor je eigen stiften!
    Groetjes, Afke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ahhhh, dat zijn dus potloodrollen! Keihandig en superleuk. De juf had het goed bekeken dat ze die graag wilde hebben. Mooi gemaakt, hele klus lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi gevonden die potloodrollen, blijven ze mooi in liggen en zijn gelijk goed beschermd.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuk project en wat een gaaf resultaat! Heel veel blije gezichtjes.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zoooo!! Dat is een werk geweest en wat ontzettend leuk! EN handig om zo je potloden en stiften te bewaren! Super!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ben jij toch handig zeg! Erg leuk om zo’n potloodhouder te maken voor de kinderen. Ze zien er erg mooi uit. Groetjes, nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Knap dat je dat zo allemaal zelf kan maken! Ik moet waarschijnlijk de handleiding erbij halen als ik mij naaimachine die al jaren opgeborgen staat terug aan de praat wil krijgen - hihi ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah