zondag 24 september 2023

Art Journal twee is af! * Art Journal 44/2 'The End!'



Vandaag wil ik het eindresultaat laten
zien van mijn tweede Art Journal.
Deze week maakte ik er een boek van.
Deze foto is het eindresultaat.


Voor de voorkant maakte ik een collage
van stukjes afdrukken met de gelliplate.
Dat deed ik al een tijdje geleden.


Deze week sneed ik het in twee en plakte het op een
stevig karton, want dit gaat de kaft van 
mijn boek gaat worden.


Hier zie je alle losse onderdelen liggen:
een voor- en achterkant en 11 katernen.


Het laatste klusje is nu om er een 
boek van te maken.


Met naald en draad naaide ik de 
pagina's aan elkaar.
Dat vind ik altijd een heel 
ontspannend werkje.


Hier is het boek klaar.
Omdat het boek heel gevuld is, deed ik
aan de zijkant nog een rekker om alles
goed bij elkaar houden.


Als je het boek opent zie je deze 
beginpagina.


Een tijdige geleden maakte ik deze achtergrond
waarop ik een zelfgemaakte stempel
met verf op stempelde. 


Het werd nu mijn openingspagina 
Met witte en zwarte posca stift bewerkte
ik de pagina.
4 jaar lang heb ik losse pagina's gevuld
met kleur en teksten en nu heb ik eindelijk
een eindresultaat!


Ik laat jullie een paar hoogtepunten zien 
uit het boek. Dit is een pagina uit 2019.
Hier zie je ook 
goed het naaiwerk van het inbinden.


Deze maakte ik in de lente van 2020.


Deze pagina kreeg vorm in 2021.


Bloemen zijn vaak terug gekomen in
mijn boek. Deze pagina maakte
ik in 2022.


Deze pagina liet ik jullie nog niet 
zo lang geleden zijn.
Een herinnering aan de zomer van 2023.


De laatste pagina zagen jullie gisteren.


Het boek sluit af met 'The End'.
Dat schreef ik zelf.
Ik maakte een filmpje in 4 delen 
zodat jullie het hele boek
kunnen zien.


Art Journal Twee - deel 1


Art Journal Twee - deel 2


Art Journal Twee - deel 3


Art Journal Twee - deel 4

Ik hoop dat jullie genoten hebben 
van mijn artistiek dagboek.
Verder willen ik jullie een
fijne zonnige zondag wensen.

☀️🍁☀️





8 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo mooi.
    Op de 1 of andere manier passen de pagina's allemaal bij elkaar, terwijl je ze toch in 4 jaar tijd gemaakt hebt dus er zit steeds veel tijd toen de 1 en de ander.
    Ik vind het mooi dat je er nu een boek, een soort dagboek, van gemaakt hebt. Elke pagina zal je terug brengen naar de tijd waarin je het gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb met bewondering gekeken Sarah. Wat een prachtige boeken heb je gemaakt.
    Heel veel liefs en een mooie zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kleurrijk geheel, dat heb je weer mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig boekje is het geworden. Leuk dat je de filmpjes hebt geplaatst, het was erg
    Elk om de binnenkant ook goed te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wauw wat een prachtige art journal. Zo knap dat je er da zelf ook een boek van maakt. Had ik je al eens vertelt dat dat mijn vaders hobby was? Boek binden? Hij restaureerde ook....daar moest ik meteen aan denken toen ik jou boekje zag.. Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi om dit alles zo te zien, en ik vind je inbind werk ook super!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Wat een kleurrijk geheel heb je er zo door de jaren heen van gemaakt.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig wat een mooie creatie, Sarah
    En dan nog zelf ingebonden tot een boek wat een mooi naslawerk ik heb genoten van alles wat je hebt laten zien, het is een topper waar je trots op mag zijn
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah