woensdag 5 september 2018

Regenboog uiltjes.



Fleurige uiltjes toon ik
jullie vandaag in de kleuren
van de 🌈 en 1 bruintje.


Ik maakte ze uit vilt en
ze zijn zachtjes opgevuld.


Elk 🦉 heeft een bijpassend
lintje en knoopje.


De plukjes aan de oren
maakte ik met
restjes katoendraad.


Ik heb ze opgehangen aan een
schab met nog meer naaiwerkjes en
werkjes van de kinderen.


Deze hele regenboogfamilie
ontstond nadat ik 3 jaar geleden 
dit uiltje aan Ilse kado gaf.
Toen dacht ik, wat zou het leuk
zijn om een hele reeks
te maken voor mezelf.
Maar het werd een project met
veel pauzes er tussen.
Maar vorige week maakte
ik de laatste af.
Weer een UFO minder.
( Unfinished object )
Ik gebruik de term al jaren en 
ik heb er heel wat: haakufo's,
kaartjes-ufo's, naai-ufo's,...
Nu ik weer wat meer tijd heb
en mezelf wat rust gun om
alles te verwerken en voor
mij is dat creatief bezig zijn,
maakte ik gisteren wel
8 kaartjes UFO’s  af.

Leuk nieuws,
mijn mama schreef zich 
gisteren officieel in in de academie.
Ik hielp haar bij het zetten van
deze stap.
Via tekenen en schilderen
kan zij ook op haar manier de
woelige weken verwerken.
En een groot kunstenaar heb ik
haar altijd gevonden. 🎨


13 opmerkingen:

  1. Wat hangen jou kleurige uiltjes leuk aan het schap bij alle andere kunstwerken. Wat fijn dat je Moeder deze stap heeft gezet, en op deze manier dit grote verlies kan verwerken.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk geworden, Sarah.
    En petje af voor je moeder, wens haar maar veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk Sarah! Wat ziet dat schap er gezellig uit zo!
    Geweldig!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige uiltjes, leuk die kleurtjes!
    En wat dapper van je moeder, supergoed om creatief aan de slag te gaan en gemis te verwerken.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat schattige uiltjes, zo lief, en in alle kleuren, prachtig gedaan ! En heel tof, dat je moeder zich heeft ingeschreven voor de academie, het zal haar zeker helpen, om alles te verwerken. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, zo schattig deze uiltjes. De regenboogkleurtjes maken het geheel extra leuk. En wat goed dat je mama naar de academie gaat - ik leef met haar mee, want ik heb vorige week net hetzelfde gedaan: me eindelijk ingeschreven (dat kon eindelijk, nu ik in de buurt van een academie woon). Gisteren en eergisteren de eerste twee tekenlessen gehad... spannend!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze ontzettend leuk zeg en het totale tafereel met knutsels is echt geweldig.
    Mijn lijst met UFO's... daar begin ik maar niet aan: bijna eindeloos.
    En wat goed dat je moeder gaat schilderen en tekenen, gaat haar vast helpen. De creativiteit van jou en je kinderen komt dus niet van een vreemde, een genendingetje.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe krijg je het weer verzonnen, wat zijn ze leuk!!! Mooi die kleurtjes verwerkt in vilt met knopen, draad en lint. Je bent een toppertje.
    Fijn dat je moeder iets heb gevonden om bezig te zijn, hoewel ik het ook knap vind. Wens haar maar veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk!!
    Al die kleurtjes, het staat zo leuk.
    Het is via je creativiteit altijd goed om alles te verwerken, ik denk dat wij creatievelingen daar allemaal wel goed aan doen.
    En je moeder is een topper, zo knap van haar in deze spannende stap te gaan zetten, wens haar naar succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja ik schreef al dat ik lang geleden al UFO's op verschillende blogs was tegen gekomen en dat was denk ik onder andere bij jou. Leuk dat je het weer opgepakt hebt en het nu aan ons kunt laten zien. De uiltjes zijn enig! Zo mooi dat je dan lintjes erbij zoet die perfect passen!
    En wat een goed nieuws van je moeder. Als zij het goed vindt, mag je misschien op jouw blog wel wat van haar laten zien te zijner tijd. Lieve groet,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Na je reactie op mijn blog natuurlijk reuze nieuwsgierig naar de vilten bloemenpopjes. Wat zijn ze leuk!!!!
    Ook de uiltjes zijn schattig.
    Ik ben meteen volger van je blog geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Sarah,

    Wat heb je deze weer super leuk gemaakt!
    Top!!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah