zaterdag 6 april 2019

Mooie samenwerking 💜 lieve popjes



Vandaag wil ik jullie lieve popjes tonen.
Bij ons op school leren kinderen in
de zesde klas zelf een pop maken.
Ze worden daarbij begeleid door de
handwerk juf en werken er een heel
schooljaar aan.
Kleertjes kunnen ze
 thuis maken.
De popjes die ik vandaag laat zien,
zijn van Aranka en Nomi van 
even geleden.
( Ondertussen zitten ze al 
in klas 9 en 11.)


Deze pop is die van Nomi.
Ze is zo mooi met haar
 rosse haren.



Nomi maakte het popje prachtig!
Het jurkje maakte ik voor
haar popje.


Kijk dat lieve snoetje!
Het hoedje haakte ik.
Nomi wou graag een jasje voor
haar popje.


Die maakte oma met veel
plezier voor haar.


Aranka maakte een indianen
meisje.


Het jurkje maakte ik
 van vilt. 


Ik knipte er
fransjes aan.


Van voor naaide ik op het vilten jurkje
een oud gordijnlint
met tresjes aan.
De schoentjes was naar idee
van Aranka en ik werkte het uit.


Dit Indiaans meisje is ook
zo schattig.

Volgend jaar mag Moriander
ook een pop maken.
Ik ben benieuwd...

De vakantie is gestart!

Fijn weekend!

11 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze mooooooi!!!!!!! Dikke pluim voor de meisjes en hun Mamma en die school lijkt me echt fantastisch, wat den ze daar leuke dingen (misschien hier ook wel hoor maar dat is voor mij de ver van mijn bed show dus geen idee)!!
    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaw, zo mooi! Leerde ik dat ooit maar eens op school... Ze zijn prachtig! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die popjes en hun kleertjes, inderdaad een goede samenwerking met mooi resultaat!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke opdracht om op school aan te werken. De popjes zijn ook erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat ze op school een pop leren maken, ze zijn heel mooi, complimenten!
    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is leuk zeg, een vriendinnetje voor het leven lijkt mij.
    Wat een creativiteit ontwikkelen ze daar op school.
    De melding is ook erg mooi gelukt.
    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. creativiteit zit wel degelijk in de hele familie bij jullie ! Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie serie poppen, de vakantie is goed begonnen met heerlijk weer. Geniet er samen van!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat prachtige poppen, leuk dat ze zoiets nu doen in de school. Wij moesten leren een sok te breien, ook nuttig maar niet zo leuk... :) Geniet van de Paasvakantie ! Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat zijn die poppen tof! Prachtig project, en leuk als ze thuis dan nog een creatieve mama hebben die mee kan helpen voor de kleertjes!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah