zondag 28 augustus 2022

Verjaardagskado voor mijn mama



Voor mijn mama maakte ik
deze twee tassen.
Ik maakte al een paar jaar geleden
voor haar dit model, die was echter
versleten en ze vroeg voor haar
verjaardag een nieuwe tas.


Ze gaf me wat restjes uit haar stoffenkast
en daar mocht ik mee aan de slag gaan.
De stofjes waren genoeg voor zeker 
twee tassen.


Voor tas 1 koos ik deze kleuren uit.


Klaar ziet de tas er zo uit.


Nog een detailfoto.
De binnenstof is blauw.


Hier hangt de tas aan de deurklink.


Voor tas 2 koos knipte ik deze stukjes stof.


Het werd deze tas. De ruitjes met
alle kleuren maken de tas extra fleurig.


Ook hier zie je weer een glimp van 
de binnenstof. 
De ruitjes verstevigde ik extra met
vlieseline omdat de stof niet zo stevig
is als de jeans die ik gebruikte.


Hier hangt de tas weer aan de 
deurklink.


Hier zie je de twee tassen nog eens samen.
Mijn mama was jarig begin juli, maar ik mocht
mijn tijd nemen om ze te maken.
Deze week vond ik er tijd voor.
Vanavond nodig ik haar uit om te komen eten
 en dan geef ik de tassen haar kado.
Ik hoop ook dat het haar wat moed geeft
want de komende dagen ligt ze
 in het ziekenhuis voor een ingreep.

Fijne zondag!








8 opmerkingen:

  1. Wat zijn de tassen mooi geworden, Sarah. Daar zal ze vast erg blij mee zijn. En wens haar sterkte met de ziekenhuisopname!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tassen héb je gemaakt voor je moeder.
    Succes met de ingreep.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige tassen Sarah
    De tweede vind ik zo mooi!
    Sterkte voor je moeder
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tassen heb je voor je moeder gemaakt, daar zal zevast heel prettig mee winkelen (of naar het strand gaan, of...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tassen heb je gemaakt, denk dat je ma dat ook vind en met plezier gaat gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tassen. De stoffen zullen wel weer herinneringen oproepen, zo leuk dat je altijd van die mooie oude stoffen hebt. Sterkte voor/ met je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze weer mooi en met liefde gemaakt. Heel veel sterkte voor je moeder.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie tassen heb je voor je moeders verjaardag gemaakt. Vind de kleurencombinaties ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah