zaterdag 24 februari 2018

Naaiwerkjes voor jarige vriendjes


Deze namiddag gaan mijn jongens 
naar het verjaardagsfeestje van 
ons buurmeisje Silke.
Vorige week had ik totaal geen
idee wat ik nu weer zou geven,
totdat ik op het blog van Femminde
leuke naaiwerkjes zag passeren.
Dat leek me ideaal voor Silke 
met haar mooie blonde haren.
In de vakantie begon ik er al aan,
deze week werkte ik het af.


De link naar de werkbeschrijving
op Femmindes blog is super duidelijk.
De sluiting maakte ik anders 
met een flapje en een knoopje.
Ik vond het zo' n leuk projectje
en ideaal voor restjes op te werken,
dat ik er ook 1 voor mezelf maakte.


Zelf draag ik natuurlijk niet meer van
die leuke speldjes maar mijn grote speld
is altijd zoek en nu vind ik hem altijd terug.
Ook mijn andere haarprulletjes kan ik
netjes in het zakje opbergen.


Gesloten ziet het zakje er zo uit.
En zo heb ik ook een voorbeeld in huis
want er volgen er vast nog.


Met zijn tweetjes op de foto.
Ik naaide nog iets voor Gustave,
een vriendje van Moriander.
Ik liet aan zijn mama,
( ook een vriendin van mij )
de potloodrollen zien die ik 
eerder maakte en ze vroeg
 of ik er 1 voor Gustaves verjaardag
 wil maken. Natuurlijk! ☺


Ze gaf me verschillende restjes stof 
die bij haar zoon passen en de overschot
mocht ik houden. Altijd leuk!
Ook de binnenkant van het tasje van Silke,
maakte ik met van die restjes.
Voor Gustave koos ik ruitjes
voor de binnenkant en
 groen voor de strook.


Met het flapje toe ziet het er zo uit.


En opgerold zo.

Gisteren laste ik een volledig 
me-time dagje in.
Heerlijk is dat!
Ik naaide aan iets voor mezelf
 in de ochtend en in de namiddag maakte 
ik nog een kaart voor het KKT.
Ik kan er weer even tegen!
De komende dagen zijn druk en we
hebben hier sinds gisteravond een lek
 in de waterleiding. Heel vervelend!
De technieker is geweest, er moet
een koperen buis vervangen worden.
Het stuk moet besteld worden en we 
hebben pech dat het net weekend is.
Ze komen het maandag repareren.
In de tussentijd staat er een emmertje
onder en zetten we zoveel mogelijk
de hoofdkraan af.
Dan besef je ineens hoe vaak je
water gebruikt!!
Hopelijk is het snel weer
gemaakt!

Fijn weekend!

16 opmerkingen:

  1. Wat een handig opbergzakje voor alle speldjes en elastiekjes. Hier zwerft het sinds de komst van de meisjes ook overal door het huis. En de potloodrol ziet er ook al zo leuk uit. Jij maakt weer een paar kinderen heel blij hiermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hé, om zelf iets te maken om als kadootje weg te geven.
    Ik heb de naaimachine ook weer op tafel gehad afgelopen week.
    Die etui-tjes voor de speldjes is natuurlijk een TE leuk idee.
    En de potloden etui, lekker stoer, die kleuren bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat een leuk cadeautje voor het buurmeisje. Hier is ze vast heel blij mee. En jezelf ook getrakteerd op zo`n handig tasje. Ook de rol is weer leuk. Kortom...goed bezig geweest. Fijn weekend en stekte met de waterleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die opbergzakjes en vooral die voor de haarspeldjes.
    Een lek in de waterleiding is minder leuk. Maar wachten tot begin volgende week dan.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een super origineel en handig cadeautje. Daar is jullie buurmeisje vast blij mee. Succes met het lek, je gebruikt inderdaad vaker water dan je denkt....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerst mijn kaartjes afmaken en dan achter de naaimachine, hier staan lakens en gordijnen op het programma. Denk dat deze tasjes een prima idee zijn voor mijn kleindochters, zij zijn aan het leren achter de machine en dit is iets wat ze goed kunnen gebruiken . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooie projectjes, Sarah. En zo handig ook. Mooi gemaakt!
    Fijn dat je een dag voor jezelf had!
    Lieve groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie werkjes weer Sarah. Succes met het lek!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. toffe zakjes voor speldjes en andere haardingetjes! ook die rol vind ik tof!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super origineel en leuk cadeautje! Ook je andere projectjes zullen het goed doen. Balen zeg, een lekkage, gelukkig kan het gemaakt worden en duurt de last niet te lang.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De kadootjes die je maakte zijn echt zo mooi ! Ik mocht de eerste zelfs al life bewonderen ! Echt knap gedaan ! Ik ben zo blij dat je vrijdag eerst een fijne me-dag had !
    Veel sterkte met de water-troubles ! Ik duim dat het maandag al vroeg in de ochtend gemaakt is !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke haar-spulletjes-zakjes! Mooi gemaakt, ook je potloden etui is weer prachtig Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat super Sarah!! Leuk gemaakt en ook eentje voor jezelf. (Had ik nog niet aan gedacht). Leuk om te zien dat jij er weer een anders sluiting aan maakt. En inderdaad leuk dat we op dezelfde dag elkaar inspiratiedingen plaatsen.
    Dat we elkaar dan nog maar lang mogen inspireren. En fijn dat je zo genoten hebt van een dagje voor jezelf.
    Fijne zondag!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou, ik wilde het net zeggen, want ik ben vannacht ook bij Femminde op bezoek geweest. ZO leuk te lezen dat jullie elkaar op ideeen brengen! Je haarknippen zakjes zijn erg leuk! Ook die voor jezelf trouwens, mooi stofje.
    Balen van de waterleiding en dat het nu weekend is. Hopelijk is het maandag snel verholpen.
    Heerlijk een dag me - time, als het lukt. Inderdaad kun je er dan weer tegen. Heel belangrijk!
    Groetjes en een fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie cadeautjes heb je gemaakt. Groot gelijk dat je voor jezelf ook een mapje voor je spelden hebt gemaakt.
    Wat vervelend: lekkage! Zeker als je met meerdere mensen in huis bent. Nog één dagje, dan is het hopelijk verholpen.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah