maandag 24 februari 2020

Bokalen pimpen


Ik kwam ergens in een 
oud tijdschrift een haakpatroon
tegen om dit te haken.
Het duurde even voor ik
de werkwijze onder de knie 
kreeg, maar daarna vond ik 
het heerlijk ontspannend 
dat tellen en wisselen.
Het is een jasje voor rond
een bokaal.


Ik bewaar mijn haakwerkjes
in dit zakje.
( Kijk mijn bericht van 
gisteren )


Voor ik het moeilijke patroon
haakte, maakte ik iets waar je
niet zo bij moest nadenken.
Ik koos mooie kleuren uit.


Ik haakte in het rond 
en wisselde
repetitief van kleur.


Dit werd het eindresultaat.


En zo heb ik twee mooie
gepimpte bokalen
 op mijn knutsel tafel.


Het werkje van gisteren is al
wat opgeschoten!
Het wordt gewoon een 
rechthoek, dat ik nodig heb 
voor een ander projectje 
dat al enige tijd stil ligt...
Wordt dus later vervolgt...

Het is vakantie voor de kinderen,
dus full house!
Het optreden gisteren was
weer zo mooi!
Het plein voor onze deur wordt
helemaal heraangelegd alsook
de straten.
Vanochtend werden we dus gewekt
door grote vrachtwagens en
ander kabaal.
Deze week kappen ze met heel
veel pijn in mijn hart de grote
oude bomen.
Van de 13 bomen blijven er
maar 3 staan, later komen er
dan kleintjes bij.
Vanuit onze raam kunnen we
alles goed gadeslaan...
Interessant voor de jongens,
maar uitslapen zal er deze week
 niet bij zijn en voetballen voor de deur
zal ook maanden niet meer gaan...

Fijne dag!

9 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk gemaakt weer Sarah. Jij bent echt een multi creatief talent.

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er gezellig uit bij jou op tafel, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk gedaan Sarah....een goed idee!
    Groetjes en sterkte met de overlast in jullie straat!
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi deze gehaakte 'jasjes'voor je bokalen...handig en het staat nog fleurig ook..
    Succes met de kids - vakantie en de overlast in de straat...
    lieve groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, jij bent weer goed bezig, wat leuk haakwerk ! Jammer van die bomen, de "nieuwe" bomen zijn meestal maar "takjes", die nog niets doen voor het klimaat. En bij jullie ook al straatwerken, wij kunnen hier bijna niet meer weg, alles ligt open.... Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een prachtig haakwerk laat je weer zien. Heel mooi... en de kleuren spreken aan.
    Dat zal wel wat troep geven denk ik, voor de deur. En zeker jammer van de bomen, maar als er nieuwe voor terug komen, valt het mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi Sarah
    Wat een leuk haakwerk heb je gemaakt, heel vrolijk!
    Ah net in de vakantie zoveel gedoe in de straat, over een paar jaar zul je zien dat de boompjes weer groot zijn geworden!
    Fijne vakantie met elkaar!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kwam eigenlijk voor de KKT kaart bij je langs maar deze gehaakte potjes zijn ook superleuk!! Dat staat vast heel vrolijk op je bureau. En ja, herkenbaar, bij ons vroeger in de wijk werden ook bijna alle oude bomen gerooid, sommige waren echt bijna 100 jaar oud, ik vond het toen zo erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, dat is een pittig patroon, met die wiebertjes.
    Maar staat vast gezellig op je knutsel tafel.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah