woensdag 26 februari 2020

Kleurenkaartenteam : Pistache en lila


Ik maakte de kaarten al twee
weken geleden, maar ik besefte
pas vanmiddag door een 
bezoekje op Instagram 
bij Colien dat het 
vandaag KKT is.
Dus ben ik er met een
laat bericht!


Ik haalde mijn distressinkt 
in de juiste kleuren boven.
Met een stencil en inkt bewerkte
ik het bovenste papier.
Bij het onderste papier nam
ik geen nieuwe inkt, maar veegde ik
de inkt uit wat erop de stencil zat, 
daardoor is te kleur 
veel zachter.


Eerst maakte ik dit kaartje.


Met mooie stempels
van Stamping Up.


Aan de binnenkant 
verwerkte ik nog een restje
van mijn papier.


Het tweede kaartje kreeg 
een uitgestanste bloem van Su,
die ik eens kreeg van Marfien.
De bloem was wit, maar 
ik kleurde ze zwart.


Ik bracht op de achtergrond
spetters aan.
Met een zwart stiftje tekende
hier en daar wat accenten.


Vanbinnen weer een strookje
en wat spetters.


We zijn hier aangedaan!
Ons plein is kaal!
Alle 13 oude hoge bomen op
ons plein zijn om!
Er bleef geen enkele staan.
En ook de bomen in de 
straat zijn weg.
Onze groene longen
zomaar weg!
Snif!

30 opmerkingen:

  1. Superleuk, Sarah! Mooie achtergronden maakte je. Leuk om het stencil af te vegen op papier en het zo nogmaals te kunnen gebruiken. Prachtige kaarten!
    En wat vreselijk van de bomen. Wat was het excuus? Een bomenziekte? En wisten jullie het van te voren? Heel kaal zal het zijn.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow.....twee prachtige kaartjes Sarah!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sarah,
    Je bent nog altijd op tijd hoor ! En je resultaat mag er zeker zijn. Ook de lichte tint met de bloem vind ik super. En het strookje papier binnenin met de spatjes vind ik top. Ook je vorige post met je gepimpte bokalen is heel leuk, geeft een kleurtje op je bureau. En.... jammer van de mooie oude bomen. Iedereen heeft groen rond hem nodig en zeker de stad.,maar er zullen wel andere komen. Misschien tegen de lente.
    Groetjes. Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herken je verhaal Sarah. In Groningen langs het Hoornse Meer stonden schitterende GEZONDE grote bomen. Ik genoot zó van die prachtplek én mis het nog steeds want al ligt Apeldoorn op de Veluwe..je moet toch écht een eind rijden voor je dáár iets van meekrijgt😟. Maar er lag ook het Hampshire Hotel en dát wilde graag een terras AAN het water ipv 100 meter er vanaf...de rest laat zich raden 😭, ongelooflijk dat een Gemeente daar gehoor aan geeft en alle protesten negeert!
    Maar nu je kaarten: mooi gedaan met je stencil en het zwart geeft er pit aan!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit ontzettend mooi gemaakt, zo leuk de details met de bloempjes en de spetters, schitterende KKT kaarten. Bij mij in de straat zijn ook eens alle bomen weggehaald en dat vond ik toen ook echt níet leuk, kan me goed voorstellen dat je verdrietig bent, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaarten in de KKT-kleurtjes, gaaf met het zwart erbij!
    Ja, zonde is dat als bomen gekapt worden. Hier in de straat ook zo'n 7 jaar geleden. Gelukkig zijn de nieuw geplante exemplaren goed aangeslagen en groeien ze goed. Al duurt het nog jaren voordat ze zo mooi groot zijn als de bomen die er voorheen stonden...
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie kaartjes Sarah, bij de tweede dacht ik eerst, oh ja die heb ik ook nog :-)
    Lekker opgeruimd in de buurt, nieuwe bomen is mooi, je ziet ze groeien en zijn een stuk frisser. Af en toe opruimen is ook goed voor bomen . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaartjes heb je gemaakt voor deze KKT kleurenuitdaging Sara...het zijn stuk voor stuk echte toppertjes met ook hele mooie tekststempels erop...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi die achtergrond in de KKT kleuren. Prachtige kaartjes.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt, leuk met die achtergrondjes...
    jammer he ze kappen soms zo mooie bomen (soms is er niets mee aan de hand) en zetten dan weer (gelukkig) nieuwe neer.....
    Hopen dat er toch weer lekker veel groen terug komt,
    Liefs Annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kaart heb je gemaakt, goed dat je er nog op tijd aan dacht om ze te posten.
    T is tegenwoordig mode om alle bomen om te doen, pff niet leuk
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Sarah, het kan nog net... Leve Instagram zal ik maar zeggen zekers ? =) In ieder geval je maakte leuke creaties in mooie, gepaste kleurtjes,
    blij dat je er weer bij bent deze maand !
    grtjs, martina
    x
    Jammer van de bomen, hopelijk werd daar heel goed over nagedacht en is de motivatie om ze te verwijderen echt wel gegrond, hoewel ik daar ook soms m'n twijfels over heb, hoe transparant dit gebeurt...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke set kaarten. Mooi gedaan zo die achtergrond.

    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt twee heel leuke en verschillende kaarten gemaakt!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vind de kleuren combinatie prachtig!
    Je maakte 2 hele mooie kaarten vind ik.
    Hoe kan dat nou, met die bomen?
    Heeft de gemeente dat gedaan?
    Daar zijn julle dan toch wel van op de hoogte gebracht?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke kaarten heb je gemaakt, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt twee prachtige kaarten gemaakt! Mooie kleuren combinatie weer. Bij ons in het dorp zijn ook een boel nog jonge bomen om. Er moet wel een ziekte ingezeten hebben, anders doen ze dat hier echt niet. Wij zijn een groene gemeente.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. tof achtergrondje en wat een goed idee om er nog een tweede te maken met de inkt die nog op je stencil zat.
    zo jammer als bomen omgaan, waren ze ziek? Hopelijk krijgen jullie snel nieuw groen in de straat!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Twee prachtige kaartjes mooi hoe je ze gemaakt hebt Sarah!
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een gaaf achtergrondje, Sarah. En wat slim om je stencil schoon te maken voor je 2e kaartje. En zelfs de binnenkantjes heb je gedaan. Super!
    Alle bomen weg? Dat is wel heel heftig. Maar hopen dat er wel wat voor terug komt!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk Sarah!! Ook tof om het nog een keer te gebruiken door af te vegen, heel ander subtiel effect.
    Mooi met die zwarte accenten erbij. En ja jammer van de bomen, maar er komen vast wel nieuwe toch. Hier ook veel bomen die niet gezond meer waren weg en omgezaagd. En toch ging er nog een andere met de storm. Over een paar weken is het boomplantdag en komen de schoolkinderen nieuwe bomen poten. Ik kijk er naar uit.
    Tot het volgende KKT!! (en vast wel eerder)
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi hoi Sarah
    Mooi zeg deze 2 kaarten gemaakt met mooie technieken!
    Ah ja jammer zoveel kaalheid ineens, er worden nieuwe boompjes geplant he?!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige kaarten heb je met dit stencil gemaakt.Ik heb hem ook, maar nog niet gebruikt, echt een liftkaart hahaha.
    Wat heerlijk om op deze manier ideeen op te doen, dank je wel.
    Groetjes, Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je dat leuk gedaan met deze kleurtjes! Leuk hoor al die streepjes en mooie stempels erbij! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het is gisteren niet meer gelukt om een kijkje te nemen op je blog. Wat een leuke kaartjes heb je gemaakt. Spijtig dat de bomen gekapt zijn, hopelijk komt er snel wat in de plaats.
    Bedankt voor je reactie op mijn Blog en groetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Sarah,

    Dankjewel voor je reactie op mijn babykaartje.
    Jij hebt ook gave kaartjes gemaakt.
    Hoe krijg je nou die 2 kleuren op 1 achtergrond zonder dat de kleuren door elkaar heen lopen?
    Groetjes, LindaT

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hey Sarah,

    Een dagje later dan voorzien, maar hier ben ik!!
    Wat een super leuke kaarten in de kleuren van deze maand.

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie kaartjes, Sarah. Het zwart steekt nooi af bij de kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hihi je gebruikte dezelfde kleuren inkt. Super kaarten maakte je zeg, weer een mooi voorraadje. En oje, de bomen weg, wat zal dat kaal zijn. Het zal wel nodig zijn. Komen er nog weer nieuwe? Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah