maandag 12 april 2021

Gelprinting challenge # 11 ' Vaseline resist '



Vandaag heb ik een ontzettend
leuke techniek te laten zien:
' werken met vaseline '
Mij heeft het enorm verrast
hoe leuk het effect is.
Ik neem jullie mee op mijn
ontdekkingstocht.


Ik maakte eerste een basisafdruk,
daar legde ik een stencil op.
Uit een heel oud potje vaseline
( Waar mijn mama mijn babybillen
nog mee deed , hihi )
smeerde ik vaseline op
mijn stencil.


Als ik de stencil eraf haalde
dat zag ik dit.
Cool toch?
Daarna maakte ik een afdruk.
De vaseline werkt als een barrière,
ze neemt de verf niet op.


Ik kreeg deze afdruk.
Als de verf droog is, veeg je de vaseline
gewoon weg. Het papier krijgt er
ook een mooie glans van.


Mijn tweede afdruk maakte
ik met deze stencil.


Met de vaseline kan je niet perfect werken,
maar dat maakt het eens zo leuk.
De afdruk laat je verrassen.


Hier zien jullie de vaseline zitten 
op een derde basisafdruk.


Het eindresultaat werd dit.


Mijn vierde afdruk werd deze.


Hier zien jullie de 4 afdrukken samen.
Nu moest ik er nog een mooi 
geheel van maken.


Dat deed ik weer met de naaimachine.
Uit mijn afgesneden stukjes sneed
ik ook weer letters.


Nog een detailfoto voor jullie.
Het is echt een techniek om
eens uit te proberen!
Weer een opdracht die ik
kan afvinken en ik zit nu flink
over de helft met mijn opdrachten.
Maar morgen ben ik 
er weer met een kaartje.
Ik hou van afwisseling

Tot morgen! 








10 opmerkingen:

  1. Heel mooi effect, met die vaseline, Sarah
    Mooi verwerkt tot een leuke pagina!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel een heel tof effect Sarah!! Heel leuk gedaan. Bedankt voor het delen. Alvast veel voorpret voor morgen toegewenst!!
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke techniek zo met de vaseline! Ik heb een heel ander soort vaseline in huis, ziet er meer creme-achtig uit. Dus dat zou vast niet werken. En ik heb geen gelli-plate, dus kan ik het sowieso niet doen :-)
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf effect. Mooie achtergrondjes kun je zo maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gedaan en leuk om te zien hoe je dit gedaan hebt.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je weer een geweldig leuke techniek uitgeprobeerd Sarah...met een fantastisch resultaat ...weer knap gedaan!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er prachtig uit Sarah!
    Toevallig hè dat we dezelfde stencils hebben gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave techniek! Een die ik nog niet geprobeerd heb; moeten wij hier eens op een donderdag doen.. Dank je wel voor weer inspiratie! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah