zaterdag 17 april 2021

Gelprintingchallenge # 13 ' Vegetables '



Zoals beloofd ben ik er
vandaag weer met een opdracht
die ik maakte deze vakantie.
Ik inspireerde me op de kleuren
van mijn afdruk van gisteren.


De opdracht is deze keer ' groenten '.
Ik deed iets met het laatste stuk
van een witte kool.
Ik neem jullie weer even mee zodat
jullie kunnen zien hoe ik mijn
opdracht opbouwde.


Voor mijn ondergrond deed ik enkele
kleuren op een gedeelte
van mijn gelliplate.


Ik rolde ze uit en zorgde dat ik
subtiel wat kleurovergangen had.


En maakte een afdruk op
een groot bruin label.


Dit werden mijn tweede kleurtjes.


En dit de afdruk.


Ik maakte nog een laatste afdruk.( rechts )
Die kan ik later verwerken in een Art Journal.


Ik maakte mijn gelliplate proper en
rolde verf uit in contrasterende
kleuren zodat mijn volgende
afdruk duidelijk zichtbaar is.


Ik drukte er mijn kool in.


En drukte de kool op 1 van 
mijn labels. Ik gebruikte de kool
dus als stempel.


Ik maakte daarna een afdruk op een
los vel papier en wat nog overschoot op
mijn gelliplate drukte ik
af op mijn andere label.


Deze afdruk vind ik zelf heel mooi.
Het heeft een ' marmer- effect '


Dit zijn de drie afdrukken die ik maakte
met de blauw- groene verf.
De rechtse afdruk is weer ideaal om
later in een AJ te verwerken.
Nu moest ik van de labels nog 
een leuk geheel van maken.


Weer net als gisteren sneed ik uit
een turquoise strook
mijn cijfers en letters.


Dit werd het eindresultaat.


Nog een close - op.
De labels stikte ik rondom met
mijn naaimachine.


Als zoals je ziet passen mijn beide
opdrachten bij elkaar.
Tussen links en rechts zit een
jaar verschil maar ik kan 
weer twee opdrachten afvinken.

Fijn weekend 😘


8 opmerkingen:

  1. Wat grappig! De kool geeft een mooi effect. Goed bedacht zo. Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je lekker bezig geweest, wat een plezier moet je hieraan beleefd hebben! Heel leuk om je stappenplan te zien, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De "stappen" foto's vind ik heel leuk. Samen met de duidelijke uitleg is dit gewoon en hele mooie uitwerking van #18 geworden.
    Dat je ze daarna in je schrift hebt gestikt maakt het helemaal af.
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend wat je al niet met het stronkje van de witte kool kunt doen leuk bedacht Sarah fijne dag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weer zo'n prachtig resultaat Sarah!
    Heel leuk bedacht met de stronk van een kool te stempelen
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De labels zijn prachtig geworden! Leuk, hoe je ons meeneemt in het proces. Ik vind het stempelen met de kool echt briljant verzonnen!
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die zien er mooi uit, en goed gedaan met de kool. Je moet er maar opkomen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah