maandag 1 juni 2020

Op wandel...


Ik ging op wandel op ons
terras en in de tuin en ik
werd er zo blij van, dat ik
er mooie beelden van maakte.
De kabouter kleurde Nomi,
hij is al wat afgebleekt, maar
nog steeds is hij leuk.


Bij wind tingelt dit
hangertje zacht...


De meisjes legde schelpjes 
tussen de plantjes, dat
staat zo gezellig.


Bloemen van bieslook.


Een roos met een verhaal
wordt elk jaar iets steviger 
en groter.


Ook deze prachtige bloem
ontpopte zich ineens
in een bloempot.


Heel wat kruiden op ons terras.


Kleine paprika plantjes.


Tomaatjes...


We hebben een wilde tuin,
maar er groeien prachtige
planten en bloemen.
Dit eenzaam 
driekleurig viooltje laat
zijn schoonheid zien.


Deze bloemen zie ik
 zelf heel graag.
Elk jaar worden het
er meer.


De tuin staat vol frambozen.
Elke jaar worden de struiken
groter en meer.


Elke avond gaan we
ze plukken.


Ze zijn zo lekker.


Elke keer hebben we een 
goede portie en in een wip
is de kom helemaal leeg.


Tussen de frambozen
groeit een struik met
zwarte bessen, die
moeten nog rijpen.


Ook deze struik staat in bloei,
daar komen braambessen aan.


Hij groeit in een boogje.
In de bloembakken hebben
de jongens zaadballen
gepland, dus er gaat nog
veel moois komen.
Onze tuin en terras is nog
nooit zo mooi geweest als dit jaar.
Ik geniet er enorm van.
Als ik op wandel ben,
vergeet ik dat ik gewoon in
mijn eigen kot ben.


Aan de voorkant voelen we
ons ook vaak op reis.
De zandbergen zorgen voor
heel wat plezier.


Met wat fantasie waan je je
in de Ardennen.


Veel zand voor onze deur.


En oneffenheden. 
Als we onze fietsen moeten pakken
en moeten wandelen tot het einde 
van de straat voelen we ons
op een mountainbike parcours.

Fijne Pinkstermaandag!
Geniet van het mooie weer,
wat worden we toch verwend! !

11 opmerkingen:

  1. Haha was gezellig te lezen waar je gisteren geweest was.
    Maar het is wel waar, genieten kun je gewoon in je tuin, spelen kan met zand...niet met de duurste spullen. Maar zou wel fijn dat dat ze straat snel in orde is.
    En al dat lekkers in jullie tuin hmmm.
    Wens je een fijne dag vandaag.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nou genieten!!
    Je tuin is nog nooit zo mooi geweest schrijf je, maar dat komt vast ook omdat je het nu ziet.
    Andere jaren zijn er druk druk druk, nu worden we terug gezet door de omstandigheden en zien we ineens veel meer wat we WEL hebben.
    Mooi geschreven Sarah en blijf om je heen kijken.
    Fijne 2de Pinksterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, Sarah!
    Mooie rondleiding door jullie eigen tuin, allemaal hoekjes en plekjes die je dierbaar zijn! Fijn dat je daar oog voor hebt!
    Je bent een posietief ingesteld mens!
    Fijne dag verder, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo te zien vermaak jij je zeker en de kids ook! Heerlijk tuin! En die heerlijk dingen om lekker op te eten! Ik heb er de ruimte niet voor, maar kruiden staan er ook hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk rondleiding heb je ons gegeven Sarah....dat is toch genieten!
    Bedankt voor je leuke kaartje dat precies op mijn verjaardag in de brievenbus viel....goed getimed!
    Groetjes en geniet van het heerlijke weer,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zo'n kijkje in de tuin Sarah en gelijk wat geleerd ik ken alleen roze/rode frambozen en zie ik gele...njammie.

    Ik ben het met Daphne eens, we hadden het vaak te druk om te genieten van de dingen om ons heen en ook om de schoonheid er van te zien.

    Geniet van je prachtige tuin en het weer.

    Groetnis fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi om te genieten van alles wat groeit en bloeit! Heerlijk zo’n wilde tuin waarin veel te zien en proeven valt. Blijf vooral genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig en lekker allemaal! Onze tuin is nog niet helemaal klaar, maar er staat ook al heel wat mooi in bloei! 💗

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volop gezelligheid, mooie en lekkere dingen in je tuin. Het weer is heerlijk daar wordt een mens toch blij van.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo, ik heb weer een heerlijke digitale wandeling achter de rug :-), je hebt groenere vingers als ik. onze rode bessen struik heeft dit jaar helemaal geen bessen, jammer.
    De tomaten slaan we dit jaar over, de grond moet wat herstellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellige tuin met veel lekkers er in, en gele frambozen! Ik ken alleen de rood /roze soort. Wij semi wilde tuin die vol staat met bloemen plante en overal tussen door staan groenten en kruiden plantjes. En een water partij leuk deze toer door je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah