zondag 28 mei 2023

Voor 1 keer Doosjes en zakjes Zondag # 23 & GerJanne daagt Sarah uit #6 -Part Two: Koedoosje



De uitdagingen met GerJanne worden
vandaag verder gezet.
Hier alvast een glimp van mijn creatie.


GerJanne gaf me de volgende opdracht:
Maak een wikkel/cadeauverpakking/doosje 
met de koe, de tekst en de rest 
van het papier wat je nog over hebt. 
Ook hier mag je effen papier bij
 gebruiken of kraft...
(Mijn plan was om het op een dinsdag 
te plaatsen voor mijn rubriekje
doosjes en zakjes dinsdag,
maar alles liep een beetje anders
de laatste 13 dagen...
Ook met de volgorde van de opdrachten
is het anders geworden dan GerJanne
eerst voorstelde)


Maar dan plaats ik mijn doosje dus
gewoon op een zondag.
(We hebben ondertussen wel geleerd
om flexibel te zijn.)
Het werd een lief schattig doosje.


Het doosje kan natuurlijk open,
want zo functioneren doosjes.


Normaal wat mijn plan om in de winkel
koetjesrepen te kopen en ze er in te leggen,
maar ja door de gebeurtenis hier thuis
was dat totaal onbelangrijk.
Maar er passen er twee in.
De inspiratie voor het doosje
vond ik bij Bij Margriet.
Ze heeft een heel duidelijke tutorial
gemaakt. 


Het koetje zegt " moo".
Normaal was het woord langer, maar 
ik maakte er alleen moo van.
Ik ben benieuwd wat GerJanne
deed met haar zelf verzonnen opdracht. 
En morgen zijn we er weer met
een uitdaging! 

☀️

Voor het weekend zijn er al kaarten
voor Aranka en mij binnengekomen en
ze doen zo'n deugd. 
Aranka is momenteel heel zwak,
ze houdt geen voeding binnen.
Ze deden vrijdag een kleine ingreep
om te zorgen dat de sondevoeding direct
in de darmen/bloed komt en niet
in de maag. Want ze is constant misselijk
doordat haar maag niet de juiste info
krijgt van de hersenen.
(De bloeding was ik de kleine hersenen,
de plek van evenwicht en coördinatie).
De eerste prioriteit is nu dat ze aansterkt
en dan kunnen er langzaamaan stapjes
gezet worden in haar revalidatie.
We houden zeker moed, maar de
onmacht en het gewoon moeten toekijken
en vertrouwen hebben is een heel
grote uitdaging.


Tijdens het bezoekuur zijn we 
vooral aanwezig.
 Ik las haar gisteren drie verhaaltjes voor,
daarna sliep ze een uurtje zeer goed
( wat niet altijd makkelijk is voor haar).
In de tussentijd kleurde ik en Nomi
wat mandala's om er toch te zijn en 
iets te kunnen doen waar me kracht
uit kunnen putten.
Het is zeker geen meesterwerk van 
kleurkeuze en kleurkunst, maar daar
gaat het ook niet om. 
Bij het wakker worden kreeg ze de tekening
van me en het hangt op het prikbord
naast de klok.
(Die van Nomi is nog niet af, maar dat is
voor een volgend bezoek)

☀️

Morgen en overmorgen zijn GerJanne
en ik er met nog meer uitdagingen.

☀️

Fijne zondag!

☀️💜☀️
🕯️



 

10 opmerkingen:

  1. Ach Sarah.....ik heb een stukje gemist op je blog. Wat een schrik het hele verhaal over Aranka. Wat zullen jullie geschrokken zijn en nog steeds in spanning zitten. Dan is er verder niks meer belangrijk dan het herstel van je kind. Heel veel sterkte voor jullie allemaal!
    Je hebt een heel schattig doosje gemaakt met de koe. Daar ga je vast en zeker iemand blij mee maken. En de koetjesrepen denken we er wel bij.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je uitdaging samen met GerJanne zijn zo leuk en mooi geworden.
    Ik wens jullie heel veel kracht...
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig doosje is het geworden. Heel veel kracht wens ik jullie toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit mooi gemaakt.
    Als zit zo mooi recht en netjes.
    Het is een heel lief doosje, waar natuurlijk ook wat anders in kan.
    Ik blijf aan jullie denken, heel hard en heel vaak!!
    Wat een zorgen.
    Blijf sterk en vraag hulp van mensen om je heen, dat heb je af en toe nodig.
    Heel veel lieve groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi doosje heb je gemaakt, Sarah
    Het knutselen zal je zeker wat afleiding bezorgen
    Jullie zitten in een moeilijke tijd vol spanning , opnieuw heel veel kracht toegewenst en een knuffel vanuit hier
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een supergaaf doosje! Zo mooi aangekleed!
    Knap dat zowel jij als GerJanne zulke mooie creaties tonen onder jullie huidige omstandigheden.
    Het kleuren zal je zeker wel goed doen, een goede ontspanningsoefening tussendoor. Nogmaals sterkte voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk doosje heb je gemaakt, goed om lekker bezig te zijn, niet alleen bij Aranka maar ook thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig doosje met de leuke Moo. Wat fijn dat Aranka in slaap kan vallen na het voorlezen, en jullie naast haar zitten te kleuren. Heel veel sterkte en beterschap, en vooral moed houden!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heel mooi gemaakt doosje met koetje.
    Ik heb zonet pas je bericht gelezen over Aranka en hierop gereageerd. Liefs en sterkte voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het toch moeilijk om te moeten zien dat je dochter/ zus zo ziek is. Ik wens jullie heel veel sterkte
    Fijn dat je een hobby hebt waarin je je kunt uiten.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah