dinsdag 13 juli 2021

Kookschort en ovenwanten voor jarige Aranka



Ik hou ervan om persoonlijke en
functionele kadootjes te geven.
Nu Aranka een echte twintiger is
en een eigen stekkie heeft, kreeg ik het
idee om voor deze mooie
keukenprinses een schort en
ovenwanten te maken.


Daarvoor gebruikte ik twee 
oude jeansbroeken van haar.


Het zijn van die smalle 
broeken van toen ze 14 was, die
ik bewaarde om er eens iets mee
te maken.


Omdat ze zo smal zijn was het wel
wat gepuzzel, maar het lukte net
met de twee broeken.


De achterkant van 1 van de 
broeken gebruikte ik als zak.


Ik maakte van een lap stof zelf
mijn biaislint om alles 
netjes af te werken.


Dit werd het eindresultaat.


Op de zak naaide en streek ik
nog enkele versieringen.
Toen het klaar was dacht ik om
er nog ovenwanten bij te geven.


Die maakte ik uit een restje jeans en
een oude kussensloop van mijn oma.
Daartussen liggen nog twee lagen :
een oude handdoek en insul bright.
 Dat is een tussenlaag die speciaal
gemaakt is voor ovenwanten en
pannenlappen . Ik gebruikte het
al eerder ( kijk HIER)


Ik naaide alle lagen op elkaar zodat
alles goed bleef zitten.


Dit werd het eindresultaat.
Ook nu werkte ik alles af
met het biaslint.
Ik voegde nog wat vrolijke 
hartjes toe.


Van een restje van een jurkje dat Aranka
droeg toen ze 10 jaar was.


Ovenwanten zijn met twee dus
dit is de andere.


Ik laat ze nog een keer 
naast elkaar zien.


Nog een collaga foto 


Zoals jullie zien was ze er
enorm blij mee en ze
vond het tof dat ik wat herinneringen
erin verwerkt had.

En nu ga ik even bekomen van 
al dat gefeest...
Aranka haar klein 20-jaar
 feestje was geslaagd.
De slinger met de foto's vond
ze zo leuk!
Na het uitpakken van de kadootjes
( waarvan ik er nog twee 
moet laten zien )
kwam ze me knuffelen met
tranen in de ogen,
zo dankbaar was ze voor 
mijn handgemaakte kadootjes. ❤️







10 opmerkingen:

  1. Wat een mooi en lief kado Sarah
    Das een prachtige herinnering voor jullie!
    Leuk dat je die kleding nog had bewaard!
    Ook de slingerlijn vind ik supermooi!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wha, wat een gave set! Heel stoer en zo leuk met die herinneringen erin! Dat heb je heel gaaf gemaakt.
    Wat lijkt Aranka op jou, als twee druppels water.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk geworden, Sarah. Heel mooi gedaan ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke set heb je voor Aranka gemaakt Sarah....net als de vlaggenlijn hieronder.....prachtig!
    Ik geloof best dat ze er heel blij mee was!
    Nog gefeliciteerd met haar 20e verjaardag...kleine kindjes worden groot!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent er maar druk mee geweest. Maar wat ontzettend knap dat je dat kunt! Heel leuk gedaan en zeker een leuk persoonlijk cadeau. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig cadeau, dit koop je niet in de winkel, erg leuk met al die herinneringen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah wat mooi dat het haar zo goed deed. Je hebt ook iets heel moois gemaakt. Bruikbaar en met herinneringen!
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Sarah,

    Wat leuk, dit setje in jeans! Kan geloven dat Aranka er blij mee was! En die fotoslinger is ook zo goed gevonden... Leuk, leuk!!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kado's. Daar gaat ze veel plezier van beleven. Misschien bakt ze wel iets extra lekkers als je weer op visite bij haar bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zie je helemaal bezig met dit alles maken, zo mooi weer.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah