zondag 17 februari 2019

Mijn papa en ik


Vandaag zou mijn lieve
papa 73 worden...
Deze week had ik het 
emotioneel heel 
moeilijk.
Geen kaartje meer voor
hem maken, geen kadootje
verzinnen...
Het grote verlies drong
ineens weer zo hard door.
Rouw blijft echt in golven
gaan, telkens als ik denk, ik
ben er door, is er ineens
die realiteit weer...


Vorig jaar maakte ik dit
kaartje voor hem met zijn
mooie leeftijd er op.
Ik hoopte dat er toen nog 
veel jaren achter gingen komen.


Een kleine
' I love You '
boodschap verstopte ik
achter een flapje.
Ik kan het niet meer tegen
hem zeggen, maar toch vieren
we dit weekend zijn verjaardag.
Gisteren zijn we met al zijn
kinders gaan wandelen.
Vandaag komt mijn mama
 hier gezellig brunchen.
Het zonnetje deze dagen
en het samen zijn dekt
het verdriet toe met een
verwarmend gevoel.
Zo schoon!

Fijne zondag


20 opmerkingen:

  1. Het gemis blijft, op dit soort dagen voel je dat nog extra... Dikke knuf voor jullie, sterkte!!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal altijd terug komen, de scherpe randjes gaan eraf, maar je zal hem altijd blijven missen.
    Mooi om zijn geboorte dag toch te vieren met elkaar!!
    Sterkte voor jullie allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijft een moeilijke dag, maar de eerste keer is het ergst. Mijn ouders zijn al een tijd geleden overleden, en ik mis ze nog vaak. Dat blijft. Maar inderdaad, het hele scherpe wordt minder. Vandaag samenzijn met je moeder, dat is goed. Sterkte voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het gemis zal blijven, en ook die golven van verdriet zullen af en toe de kop op steken op momenten die je niet verwacht. Fijn dat je dit weekend zijn geboortedag toch kon vieren met je familie. Veel sterkte!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vandaag een dag met een klein zwart randje...en ja die golven zullen blijven komen...niet erg; zo blijft hij toch een stukje bij je! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op feestdagen/verjaardagen, ... is het gemis er natuurlijk extra.
    Fijn dat je deze dag samen met je mama toch gedenkt!
    lieve groeten
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Samen deze speciale dag beleven is fijn. Je hoef niets uit toe leggen, jouw gezin en moeder zitten op dezelfde golflengte. Heel veel sterkten een dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En zo worden foto's dierbare herinneringen Sarah. Het is een akelig proces rouwen en je had het niet beter kunnen omschrijven met de woorden die je gebruikt. Fijn dat jullie samen stilstaan bij zijn verjaardag en zo mekaar ook kunnen steunen.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi dat jullie gisteren met de broers/zussen bij elkaar waren. Dat doet goed. EN vandaag met je mama en je eigen kinderen? Gedenken is goed, de mooie herinneringen delen én het verdriet. Moeilijk dat wel, maar het helpt je er wel doorheen.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Sarah, ik voel met je mee en zou je een dikke troost-knuffel willen geven. Ja, op die speciale dagen mis je hem zeker erg. Goed dat je met je familie en je mama samen kan komen om hem te gedenken. Veel sterkte ! Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel sterkte vandaag! Fijn dat jullie samen leuke dingen kunnen doen om je papa te herinneren.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie en dierbare foto’s van jou en je papa. Rouwen is Rauw Sarah en dat gaat inderdaad met up’s en down’s. Fijn dat jullie als kinderen/kleinkinderen zijn geboortedag hebben herdacht!
    Veel sterkte toegewenst Sarah.

    Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hoop dat jullie gisteren (en nog steeds) mooie herinneringen kunnen ophalen, met een lach en een traan. Ik denk dat je papa het mooie weer voor jullie geregeld heeft. Sterkte en een knuffel.

    Groetjes,
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel herkenbaar Sarah!! Soms denk je van het heeft een plekje gekregen dat gemis. Maar dan kom je er toch weer achter dat het niet helemaal zo is. Wat zou ik graag mijn papa die meisjes laten zien die kunnen fietsen en het zo gezellig hebben op zijn boerderij maar dat is niet anders. Elf jaar geleden hier maar toch.
    Veel sterkte deze dagen!! Zijn je zieken weer beter??
    Ondanks alles: Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zal altijd een moeilijke dag blijven.. gelukkig zijn jullie wel bij elkaar geweest, dat is dan toch wel fijn! Sterkte hoor.

    Groetjes, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach, wat voel ik met je mee. En wat voel ik deze dagen hetzelfde als jij. Ik hoop dat je het fijn hebt gehad met je moeder, zorg maar goed voor elkaar. Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo mooi beschreven hoe je het proces op dit moment doormaakt. Fijn dat jullie bij elkaar kwamen, dat doet goed. Sterkte lieverd.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach, zo herkenbaar, lieve Sarah. Dit soort dagen zijn van die echte markeringsmomenten, die van alles terug oproepen en losmaken.
    Veel sterkte, fijn om met elkaar stil te staan bij het leven van je papa en het gemis.
    Lieve groet,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah