woensdag 18 september 2019

De Vinktas


Zoals beloofd, vertel ik
vandaag wat meer over de tas.
Deze is degene die ik
maakte voor mezelf.
De mooie stof met 
bloemen en vlinders kocht 
ik in Ikea.
Het basismodel heet een Vinktas.
( Hoe je het maakt,
vind je HIER )
Ik paste natuurlijk 
vanalles aan.


Vooraan tussen de handvaten 
is er een zakje dat ik afwerkte
met een paspel en een label.


Het sluit met een magneet.


Vanbinnen koos is voor beige
stof en een binnenzak in
het mooie stofje.


Ook daar een magneetje.


Hier zie je de tassen van 
de twee zussen samen.


Daarvoor maakte ik mijn
eerste Vinktas in een restje
bloemengordijn van oma.



Ik vind de stof zo leuk.
Deze tas is zonder magneetjes
en  heeft een kleinere voorzak.
Het leuke aan zelf naaien is
dat je eindeloos kan variëren.
Niks is identiek.
De tassen zijn super handig.
Nomi heeft er ook 1 besteld,
de stof ligt al een tijdje klaar.

Fijne dag!

11 opmerkingen:

  1. lijkt me een heel toffe tas, ik heb nog een lap stof liggen, denk dat ik die deze winter ook eens zal maken.
    Fijne dag
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handige tassen, waar zo te zien lekker veel in kan en ze zijn nog mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Vind de stof ook erg mooi! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige tassen, Sarah! Mooie stof ook. En leuk om inderdaad het patroon naar je eigen hand te zetten.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuke tassen heb je gemaakt, Sarah. Mooie stofjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Superleuk, die tassen! De cadeautjes voor je zus zijn echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk als je zoveel mooie dingen kunt naaien! En mooi dat je de patronen aanpast aan de wensen! Wou dat er nog veel meer uren in een dag zaten, maar dit soort dingen haal ik niet meer helaas.... Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige tas! Mocht ik meer tijd hebben... mijn dagen zijn te kort!
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze echt super SUPER leuk!!
    Ik ga bijkort eens kijken via het linkje wat je hier plaats hoe je deze tassen maakt.
    De stofjes zijn echt zó leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel gaaf, wat een toffe tassen!
    Leuk om zo te variëren, elke tas is uniek...
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah