woensdag 2 augustus 2023

Tas met verzonken rits- Recycling broek papa



In maart maakte ik deze tas af en
wat was ik blij!


Ik gebruikte een broek van mijn
papa en dat was een fijne manier
om hem dichtbij te voelen.


Hier liggen alle geknipte 
onderdelen klaar.
De achterzakken liet ik in ere.
Eén daarvan werd het voorpand.


De andere kwam in de binnenstof
als binnenzak.  Ook het randje komt van de
oorspronkelijke broek, mijn mama
maakte toen die broek voor mijn papa
en voor de binnenzak gebruikte zei
toen een stuk hemd. Dat wou ik
weer terug laten komen in de tas.


De tas heeft vooraan een magneet en
ook vanbinnen.
Ze is heel stevig omdat ze gevoerd is
en omdat ik er een bodem in legde.
De band is verstelbaar zodat ik hem
over 1 schouder kan dragen of
gekruist.
Bovenaan sluit de tas met een rits,
een verzonken rits die wat dieper ligt.
Ik werkte de tas af met een wit paspel.
Het model komt uit het boek
'Zo geknipt' van Sanne en Riet.


Vorige woensdag was het 5 jaar geleden
dat mijn papa overleden is.
Ik huldigde de tas toen in en Nomi
zette het mooi op de foto.
Sindsdien gaat hij overal mee
naartoe.

Fijne dag!




 

10 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt en zo draag je de fijne herinneringen dicht bij je!
    En wat goed om te lezen dat het met Aranka steeds beter gaat en ze weekenden thuis mag zijn, mooi vooruitzicht!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie, handige tas. Ik kan mij goed voorstellen dat je er blij mee bent, vooral door de emotionele waarde ervan. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee en zeker mooi om dit van je vaders broek te maken Sarah!
    Ik las in je vorig berichtje goed nieuws over Aranka.....wat een vooruitgang!
    Groetjes en geniet van jullie momentjes samen weer een beetje thuis,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een originele tas heb je gemaakt en zo heb je 'iets' van je vader altijd bij je.
    Wat een goed bericht over Aranka!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige tas Sarah
    Mooie herinnering aan je vader en heel netjes verwerkt
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi Sarah! Ik ben elke keer weer verbaasd hoe handig jij bent! EN door jou heb ik nu ook een stapel overhemden van mijn vader thuis liggen om ermee aan de slag te gaan. Dat zal zeker na mijn vakantie zijn, maar ik heb wel ideeën.
    Het lijkt me ook een mooi idee om een tas te maken voor mijn moeder....Zo'n fijne herinnering wordt het dan. En alweer 5 jaar! Wat gat de tijd dan toch snel he?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow hoe mooi is deze tas en zeer speciaal ook.
    Je hebt echt goude handjes.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super tas is het geworden. Daar ga je veel plezier van hebben.
    En helemaal tof dat hij gemaakt is van de broek van je vader.
    Zo draag je gemaakt altijd een beetje met je mee.
    Fijn om die berichten van Aranka te lezen. Dat het nu echt lekker vooruitgaat en dat ze samen met haar huisgenootje was geeft dat extra aan.
    En zo ook even relaxen voor jou.
    Fijne dag!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat je de broek van je vader hiervoor gebruiken kon, dat geeft een warm gevoel. kan me voorstellen. heel knap en erg mooi gemaakt!
    Ik lees dat Aranka in de weekends naar huis mag, wat een goed nieuws en zo fijn voor iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kijk er van op dat het al 5 jaar is dat je papa gestorven is!
    Wat een mooie tas, een om te koesteren en inderdaad heel veel te gebruiken!
    Mooi idee, mooi uitgewerkt,...
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah