maandag 24 december 2018

Naaien voor Kerst


Dit pakketje ligt klaar voor oma.
Daar zit een dosis liefde in!


Ik wou dit jaar leuke
 Handmade kerstkadootjes geven.
Toen ik in de Kringloopwinkel
een mooi gordijn tegenkwam,
onstond het idee om
 groenten zakjes te maken
als kerstkadootjes.
Ik naaide er 12, ze hebben een
label waarop het gewicht staat 
van de zakjes.
Bij ons in de winkel kennen ze 
mijn zakjes al en natuurlijk wil
ik voor mijn stof niet mee betalen.
Ik maakte ze al eerder
( Zie HIER)


Die groentenzakjes wil ik
mooi kunnen afgeven.
Dus maakte ik zakjes,
in vrolijke kleurtjes...


Maar ook zakjes in kerstkleuren.
Ik naaide er een houten figuur op.


Maar ook voor andere kadootjes 
maakte ik zakjes.
Zoals deze.


Elke zakje is uniek in afmeting,
lint of versiering.


Deze stofjes vind ik ook
heel mooi.


Sterren stofjes zijn ook
altijd mooi voor Kerst.
Het staat echt gezellig al die zakjes
 onder onze kerstboom.
De zakjes zijn herbruikbaar
voor volgende jaren.
Dus geen hoop inpakpapier hier.


Ik maakte ook 1 zakje in
geen kerstkleuren voor 
een vriendin van Aranka.
Zij zocht voor haar medicatieflesjes
een zakje,
ze keek al rond in de winkels,
maar vond niks mooi.
Ze vroeg het aan me, nadat ze de
oplader zakjes hier had gezien. 
Dat doe ik graag!
Ik weet dat ze van roosjes houdt,
dus dit zakje was een schot in
de roos.

Ik heb afgelopen periode dus veel
genaaid, maar zo'n zakjes maken
gaat echt snel.
Ik werkte ook aan een groter project,
dat ligt ook onder de kerstboom,
dat laat ik morgen zien.
Vanavond komt mijn mama hier
Kerstmis vieren, ze heeft het heel
moeilijk deze dagen...
Samen zijn zal de pijn wat
verzachten...

10 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit Sarah, ik denk dat je eerder een zakje genaaid hebt als een kaartje gemaakt, als ik soms zie hoelang ik bezig ben met uitzoeken, lijmen, kleuren, verven en drogen . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Sarah, wat een geweldige collectie aan zakjes. Mooi, stuk voor stuk. Bedankt voor jou mooie kaart.
    Deze dagen zijn inderdaad niet makkelijk. Samen en met veel liefde komen jullie deze dagen wel door.
    Ik wens jullie ook alle liefs en voor 2019 veel gezondheid en geluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het meeste genieten van zelfgemaakte kadootjes, zeker als er zo wel liefde in zit.
    Mooi hoor.

    Ja, het zal niet meevallen voor jullie, wat een groot gemis, en met de zse dagen extra moeilijk.
    Sterkte en hou elkaar maar stevig vast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wát ben je creatief en wat zijn al die zakjes mooi geworden Sarah. Deze eerste Kerst zonder man/vader is moeilijk maar samen zijn maakt heel veel goed. Geniet er van 🌲🎅🤶🌲.

    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er gezellig uit, Sarah.
    Een fijne avond met elkaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow.....dat ziet er GOED uit Sarah....jij hebt goed je best gedaan!
    Daar maak je weer mensen blij mee!
    Groetjes en fijne dagen,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij bent de laatste tijd flink bezig geweest achter de naaimachine. Leuke zakjes heb je gemaakt. Fijne Kerstavond! Het zal er denk ik een zijn met een lach en een traan, maar dat mag.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk die groetenzakjes ! En je maakte zo veel kadootjes ! Dat zal mooi staan onder de boom !
    Ik hoop dat jullie goed gevierd hebben en wens je een gezellige Kerstdag !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, dat is zo schattig, die groentenzakjes, tof idee en mooi geschenk ! Wat ben jij toch ijverig ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat slim om de gewichten erop te zetten. En wat zijn ze allemaal leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah