dinsdag 8 augustus 2023

Reggae - macrame



Vorig jaar ging ik met mijn beide dochters
naar een reggae evenement en ik
knoopte toen voor ons alle drie een bandje.


Voor een vriendin en haar lief 
knoopte ik er ook.
Het is een ideale activiteit om mee
te nemen. 


Ondertussen heb ik een hele collectie
gemaakt in katoendraad.


De patronen met de ruitjes (5 verschillende)
maakte ik vorige zomer, 
de zigzag (extra moeilijk)
maakte ik vorige week.


In de winter knoopte ik af en toe 
bandjes en wat hangers met fijne draad.
(Borduur draad)


De fijne draad geeft een heel gedetailleerd
patroon. Ik knoopte een kleiner stuk
en plakte het op een kleine speld.
Bij de hangers voegde ik
parels toe, die hangers ondertussen
ergens aan een tas. 🤩


Hier zie je twee andere bandjes.
Met fijne draad duurt het
wel langer eer het af is, maar
het resultaat is tof.


Deze zomer kriebelde het weer om
bandjes te knopen. Deze keer ging
ik aan de slag met fijne macramedraad
en houten parels.


Het werd weer er leuke collectie.


Die met de parels ging al mee
naar een gratis reggae evenementen
en mijn tas ging ook mee!


Nomi en ik gingen dit weekend weer samen
naar een reggae festival met de 
geknoopte bandjes. 


We hadden samen (met 3 vriendinnen)
een heel gezellig muzikaal weekend.


Ondertussen knoop ik ook af en toe
 bandjes in andere kleuren.
Eentje is al gereserveerd door Jaro en
 eentje wordt een kadootje voor Aranka.
Zij had een fijn weekend thuis omringd
door genoeg vrienden waardoor ik
er met een gerust hart even 
tussenuit kon en het was heerlijk!

Fijne dag!













6 opmerkingen:

  1. Oh wat fijn dat je met ene gerust hart ook wat leuks kon gaan doen. Dat heb je wel verdiend!! De bandjes zijn heel mooi! Wat fijntjes! En fijn dat Aranka ook een mooi weekend had met vrienden....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn heel gave bandjes, je hebt al een hele berg geknoopt, een ontspannende bezigheid en inderdaad, makelijk mee te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel toffe kleurrijke bandjes. Fijn dat je er even tussenuit kon met Nomi.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat zijn ze mooi die bandjes en vooral die aan voor aan een sleutelhanger zijn super,
    Super dat je even hebt kunnen ontspannen, heb je zeker eens nodig, mooie foto samen met je dochter.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat véél!!
    Wat een heerlijk werkje om te doen, lijkt mij.
    En je kan er veel patroontjes in maken zie ik wel. Niet veel nodig en toch iets leuks om mee te nemen en als je even niks te doen hebt toch bezig te zijn..
    Heel erg leuk om te zien.
    Wat fijn dat je even weg kon, zonder zorgen!! Wat ontzettend fijn dat Aranka zoveel lieve vriendinnen om zich heen heeft. Voor jullie thuis en gelegenheid om dan eens alleen aan jezelf te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Sarah,
    Ik zag dit bericht gisteren al maar had toen geen tijd meer om te reageren... Wat een leuke bandjes heb jij gemaakt zeg! Super! Vind ze zelfs leuker dan diegene die je op elke markt ziet aan de kust... Fijn ook dat je ze met de dochters en vriendinnen deelt!
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah