zondag 10 maart 2024

Zakjes voor spelletjes



Hier ben ik weer met een naai projectje.
Jaja, Aranka weet me wel bezig te houden!
Ik maakte voor Aranka weer drie
nieuwe zakjes voor spelletjes, 
die ze onlangs gekocht had.
( Het poezenzakje viel zo in 
de smaak, kijk HIER)


Ik probeer altijd iets passend 
te zoeken bij het spel, zodat ze
aan het stofje weet wat de inhoud is.


Deze stipjes in de 4 kleuren 
lenen zich dan ook ideaal.


Hier zie je het spel en het zakjes,
identiek toch?


Mama, heb je een stofje met koeien op?
Heb ik toch wel een stofje met 
boerderij dieren op zeker!
Ik zorgde ervoor dat de koe recht
zichtbaar is, want de diertjes staan in 
alle richtingen op de stof.


Vanbinnen een mooie blauwe stof.
Beide stofjes zijn velours, dus het
zakje is ook nog eens aaibaar ook.


Aranka vind het zakje geweldig.
Ze speelt heel veel spelletjes met
vrienden en ze krijgt enorm 
leuke reacties op de zakjes en 
die deelt ze altijd met mij.
Na twee zakjes dacht ik, dat ik
klaar was, maar bij het volgende 
bezoek had ze weer een vraag.


Kan je iets maken met geel en oranje?
We gingen neuzen tussen de
stofjes en dit werd de keuze.


Dit zakje is extra vrolijk zo.


En past bij het spel!


En zo heeft Aranka er weer
drie zakjes bij.
Zo komt wekelijks logeren en 
dan brengt ze altijd iets mee.


Ze is altijd in haar nopjes als we
spelletjes spelen en het is een 
leuke manier om samen te zijn.
Zondag is de vaste logeeravond 
omdat ze dan maandagochtend
makkelijk naar de therapie kan.
Ik ben benieuwd welk zakje ze
straks mee heeft!

Fijne zondag!






11 opmerkingen:

  1. Superleuk deze zakjes Sarah
    Ah en spelletjes doen is zo gezellig, wat fijn dat Aranka zo is opgeknapt en dat ze zo moedig is, lijkt vast op jou!
    Richard en ik spelen ook graag spelletjes, Uno of valkuil of iets dergelijks...
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig, spelletjes, ik houd er ook van. Helaas is de tablet de enige die altijd beschikbaar is voor een potje Catan, haha.
    Je hebt heel mooie zakjes gemaakt,, ze passen goed bij de spelletjes. Ik ben jog wel benieuwd hoe Aranka die opbergt, het lijkt mij dat het juist met zakjes rommelig in de kast wordt en dat de kaartjes makkelijker beschadigen dan in een doosje. Het neemt wel veel minder ruimte in en is makkelijker meenemen.
    Je zou voor de herkenbaarheid op het flapje een plasic insteekvakje kunnen maken waar een stukje van de verpakking met de naam in past of de naam op een papiertje kunnen schrijven (dat kun jij zo mooi!)
    Veel plezier samen straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent goed actief met de naaimachine, gave haarbanden en vrolijke, handige zakjes voor de spelletjes! Geniet vanavond weer samen.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er weer top uit !!!!!
    Ook Aranka gelukkig !
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ik vind dit erg leuk zo! En gezellig dat ze elk weekend komt logeren.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke zakjes zeg. Gezellig om samen spelletjes te doen, doe ik tegenwoordig vaak met de kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker bezig daar!! Zoveel mooie dingen deze week op je blog. Je sprei, wat een wrk maar een heel tof resultaat.
    Die haarbanden, die ga je veel zien want die gaan gebruikt worden.
    En ook nog die handige zakjes. Ik moet bekennen dat de spelletjes hier geen mooie hoesjes hebben. Alleen handige knikkerzakjes voor de rummicub en zo zodat je makkelijk er eentje kan pakken.
    Super mooi allemaal!!
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou inderdaad, ze weet je wel aan het werk te zetten. Maar wat een leuke manier om spelletjes te vervoeren...
    Handig en leuk dat ze komt logeren op zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, die kinderen..... wij hoeven ons nooit te vervelen.
    Het zijn hele leuke zakjes geworden, ze zien er zo vrolijk uit, een feestje om op tafel te leggen.
    Leuk dat ook haar vriendinnen er zo leuk op reageren..... kijk maar uit, voor je het weet ben jij alleen nog maar zakjes aan het nadien, haha.
    Wat ziet Aranka er goed uit.
    Gezellig dat ze elke zondag kom logeren, dat zijn van die bijzondere dingen, fijn hoor.
    Via deze weg wil ik je bedanken voor je mooie kaart die ik kreeg voor mijn verjaardag.
    Het is een leukerd en zulke lieve woorden erin geschreven, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Sarah,
    Dat zijn super leuke zakjes geworden!
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke spelletjes mogen best een tof zakje, ziet er toch veel leuker uit als een doosje? (pakt ook veel makkelijker uit)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah