maandag 17 februari 2020

Papa 💜


Vandaag zou papa- opa
74 worden.
Ik kaderde deze mooie foto
van hem in.
Als achtergrond gebruikte ik
een stuk van zijn 
lievelingshemd dat ik met
een zigzagsteek op het papier 
vast naaide.
Daarop naaide ik de foto.
Op de foto draagt hij het hemd,
je ziet het niet goed, maar ik
weet het...


Dit is het hemd.
Ik dacht er net op tijd aan om
het op de foto te zetten.
Rechts zie je dat ik al
lijnen tekende op de stof.


Ik maakte namelijk 4 
kleine sleutelhangerzakjes
voor mijn zus en broer,
mijn mama en ik. 


Met de hemden van de plaid
maakte ik ook nog iets
heel tastbaar.
Dat komt later nog op
mijn blog.
Ik hield het voor iedereen geheim...
Vanavond komt oma hier soep
en taart eten en dan laat ik het
aan iedereen zien.

Nog een laatste drukke week en
het is krokusvakantie.
Aranka viert deze week
chrisostomos.
Kennen jullie dat?
Ze vieren dat het nog maar
100 dagen school is en dat
het middelbaar er bijna op zit 
Elke dag gaat ze verkleed in 
een ander thema.
Op school halen ze dan grapjes
uit met de leraren.
Ze maakten een filmpje waar ook
gelachen wordt met anekdotes.
Kortom, ze mogen een hele
week eens goed zot doen!

Vandaag dus een dag waarop
we even stilstaan, maar tegelijkertijd
ook uitkijken naar wat komen zal 💜



15 opmerkingen:

  1. Wat een mooie herinneringen om te koesteren, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Sarah, prachtig idee en mooi gemaakt. Dat zijn van die tastbare herinneringen.
    Een mooie dag gewenst en voor Aranka een hele leuke week.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi Sarah.....overal straalt liefde uit!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een prachtige dag om mooie herinneringen op te halen.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi hoi Sarah
    Wat byzonder, wat mooi om zo je vader te herinneren!
    Prachtig zoals je de foto hebt ingelijsd en de etuitjes hebt gemaakt!
    Geniet met elkaar van deze herinnering!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Sarah,

    Super mooi ook dat je als achtergrond voor de foto de stof van dit hemd gebruikte...
    Wat mooi dat je dit deed voor je mama, broer en zus... en voor jezelf...
    Wat een mooie aandenkens...

    Hopelijk hadden jullie een mooie avond samen.

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi, om die stof als achtergrond bij je foto te gebruiken! En die sleutelhangerzakjes, prachtig. Mooie manier om herinneringen te verwerken in praktische gebruiksdingen, elke dag bij je.
    Bijzonder ook die week op Aranka's school!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb je een mooie herinnering van gemaakt!
    Mooi idee om zijn shirt als achtergrond te gebruiken voor deze foto.
    En dan de sleutelhangers, zo hebben jullie hem altijd dichtbij je en zal je met een glimlach de zakjes gebruiken.
    Ook ken het niet, de week waarin Aranka nu zit.
    Hier hebben ze "examenstunt", dan halen de leerlingen op een onverwachts moment gekkigheid uit, wat elk jaar weer anders kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige herinnering aan je vader, heel mooi gedaan ! En nog een mooi aandenken voor heel de familie, zo speciaal. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Belangrijk om bij dit soort dagen stil te blijven staan en samen te zijn. Ik hoop dat jullie gisteren een mooie dagje ben gehad. Zo bijzonder om te zien wat jij met het overhemd van je vader hebt gemaakt. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi om te zien hoe je de herinnering aan je vader levend houdt! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe mooi is het om van kleding mooie herinneringen te maken. Het zit maak in kleine en dingen of momenten dat ze in onze gedachten zijn, ik fietste zojuist weg bij mijn zus en daar stonden sneeuwklokjes in de tuin. Mijn moeder hield van tuinieren en had ook altijd sneeuwklokjes in de tuin staan, ze stonden zelfs op haar rouwbrief dus dat was weer een mooie herrinerring aan haar.
    Hoe moelijk zulke dagen ook zijn, gelukkig zijn er ook mooie herrineringen.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sarah, wat is dat leuk dat je de stof achter de foto hebt geplaatst en er dan ook nog de sleutelhangers mee maakte. Ik heb zo een kamerjas van mijn mama die ik niet kan weg doen en als ik het eens niet zie zitten doe ik die altijd aan.
    En zo zijn onze ouders toch nog altijd een beetje bij ons.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. die stof achter de foto is geniaal gevonden. Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een bijzondere dag! En met bijzondere maaksels! (Ben weer helemaal bij met het werk en nu dus eindelijk tijd gehad om een blogrondje te maken en hier heerlijk rond te kijken naar wat ik gemist heb) Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah