maandag 27 april 2020

GerJanne daagt Sarah uit #1


GerJanne daagde me uit 
met 4 opdrachten.
Vandaag is de eerste!


Met dit pakketje moest
ik een vintage kaart maken.
Ik mocht nog wel lint of
zo toevoegen.
Vintage kaarten maken, doe 
ik niet zo vaak maar toch ben
ik blij met het resultaat.


GerJanne koos leuke
papiertjes uit en ik vond
een breed lint, een touwtje en
plakparels, die perfect matchen.
Ik gebruikte weer 1 van mijn
nieuwe stempels, wat ben ik
daar zo blij mee!


Ik wou alle papiertjes
opgebruiken dus het grijze
kwam vanbinnen met nog
een strookje groen.
Een stempel van Hello Bluebird
met een aardbeiplantje maakt
mijn binnenkant weer in stijl.
Bedankt GerJanne voor de
opdracht!

Week 5 van het thuisonderwijs
gaat van start.
Ik maakte gisteren weer een 
hele planning en het is weer veel,
gelukkig is vrijdag een feestdag.
Ondertussen heb ik zinsontleding
weer opgefrist, ken ik alle formules
 weer van oppervlakte en omtrek,
is mijn Franse woordenschat weer
wat uitgebreid en zo veel meer...
Vanaf 18 mei 
gaan in België de scholen in 
fases weer open en niet
voor alle leerlingen tegelijk
en ook niet dagelijks.
De scholen moeten dat nog
allemaal vorm geven, er zijn vele
richtlijnen die opgevolgd moeten 
worden en elke school moet
bekijken wat haalbaar is.
Maar in afwachting van deze
fase, doen we rustig verder.
We starten de dag met joggen
met zijn allen en na het ontbijt 
is het ' school '.


Vorige week, na het schoolwerk,
 is weer een nieuwe stad
gebouwd, deze keer rijden er
geen treinen.
Het is eerder een dorpje en
het heeft er gesneeuwd.


Lego werd gecombineerd met
Majokit,  speelgoed uit mijn
kindertijd.
Weeral zo mooi om
naar te kijken.
Ik ben benieuwd wat ze
deze week gaan bouwen.


Gisteren waren ze met zijn
vieren even gaan wandelen in
het park en kwamen ze thuis
met deze mooie bloemen.
' Mama, een kadootje
voor jou ♥️ '

Bedankt voor alle reacties,
ik lees ze graag, overdag moet
ik voor het schoolwerk al zo
vaak achter een scherm zitten,
zodat de fut voor een blogrondje
vaak ontbreekt, maar ik bleef
wel blogberichten schrijven,
ik put er veel kracht uit en
het knutselen zijn de kostbare
momenten van ontspanning!

Hopla, we starten de week
weer met goede moed!

Morgen ben ik er weer
met een diertje!


17 opmerkingen:

  1. Prachtig kaartje Sarah. Het valt ook niet mee, fijn dat je kracht put uit het creatief bezig zijn.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie kaart, Sarah.
    En wat fijn dat ze zich zo goed weten te vermaken met de lego en andere creatieve activiteiten naast hun huiswerk. Het valt voor ouders, maar zeker ook voor de kinderen allemaal niet mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke combinatie van de papiertjes, een prachtig kaartje Sarah. De legoprojecten volg ik met spanning, superleuk om te zien wat er gebouwd wordt, de sneeuw in blokjes is echt gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi gedaan Sarah!
    Groetjes en succes met alles,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook bij jou zo'n mooi vintage kaartje, ik zag het net bij GerJanne. Mooi gemaakt Sarah.
    Hier beginselen de lagere scholen na de meivakantie, waarschijnlijk twee dagen per week dat ze mogen. Overmorgen horen mijn kleinkinderen precies hoe het zal gaan.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een hele uitdaging maar wel met een tof kaartje als resultaat. Succes weer met schoolwerk. Hier nu andersom. We hebben nu twee weken vakantie en dan mogen ze weer eventjes naar school. Alle ochtenden van 8.30-11.00 , we zullen zien hoe dat weer zal zijn. Op dit moment vermaken ze zich hier gelukkig nog opperbest.
    Fijne dag!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi Sarah
    Mooivintagekaartje heb je van de uitdaging gemaakt, mooi geheel!
    Mooi de lego bouwsels!
    Veel sterkte weer met het thuisscholen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Such a supernice card!
    Take care - be safe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaart!
    Gezellig dat je dit met GerJanne doet, kunnen wij meegenieten:)
    Het dorp is super cool!
    Fijne dag verder, liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat lijkt me inderdaad een hele opgave voor je zo'n vintagekaart! Maar het is je goed gelukt en dat brede kant past er mooi bij! Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat mijn kinderen al de deur uit zijn en ik niet meer hoef te thuisscholen! Veel succes maar en hou vol, het einde komt in zicht! groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Sarah, sorry volgens mij heb ik al een tijdje niet meer op je kaarten gereageerd... terwijl ik wel altijd even kijk! Dus nu maar gauw even laten weten dat ik het een heel mooi kaartje vind geworden. En wat zijn de kinderen lekker met de lego bezig zeg, gaaf dat ze zich zo lekker vermaken. Succes met het helpen met school! Groeten Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kaart met een heel mooi stukje kant.
    Succes weer met het thuisonderwijs. Zal niet altijd meevallen.
    Hier beginnen de scholen 11 mei weer. Maar per keer maar een halve klas. Zal wel even wennen worden.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Sarah! Wat een mooi kaartje heb je gemaakt met de spulletjes. Die van jou e mij zouden zo een mini serie kunnen zijn. Zelfde materialen en toch een ander kaartje!
    En de stad van de jongens ziet er weer mooi uit. Gezellig te lezen hoe jullie de dag in hebben gedeeld. Hier inderdaad Koningsdag en iedereen (bijna) vrij.
    Tot morgen dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een prachtige kaart! en die bloemen wat mooi zeg.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij bent steeds maar flink uitgedaagd zeg!
    Dit is een lastige, vintage, maar ik vind dat je goed geslaagd bent.
    Succes deze week!! Rustig doorgaan en ook op tijd ontspannen hoor.
    Julie doen het goed lees ik, het belangrijkste is dat jullie er met elkaar goed door komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lief kaartje, leuke uitdaging van GerJanne!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah