woensdag 6 mei 2020

3 Lentetassen: patchwork - Geel - Japans


Ik maakte een tijdje  
geleden drie tasjes en nu
het volop lente is,
gebruik ik ze heel graag.
De eerste tas is gemaakt
met strookjes stof.
De stof is verstevigd 
waardoor ze mooi
rechtop blijft staan.


Aan de binnenkant
een zakje dat sluit met
een magneet.


Ik wordt zo blij van 
de kleurtjes.
Een handgestempeld label
maakt het helemaal MIJ. 


In mijn stoffenbak kwam ik
ook nog twee oude stofjes
 tegen van mijn oma.
De bloemenstof leek me 
perfect voor een tasje.
Het plooit makkelijk op
en is handig om mee
te nemen.


Vanbinnen gebruikte ik
streepjes stof en ook daar
weer een binnenzak.


Aan de zijkant een label
' made with ♥️ '


Ik maakte er al eerder 
een Japans knooptasje 
( Kijk HIER )
Ik gebruik het zo vaak
dat ik er eentje bij maakte.


Ik maakte het in mijn
lievelingskleuren.
Het zakje is omkeerbaar.


Ook hier weer een label
🖤 Handmade 🖤

Week 6 van het thuisonderwijs
is al weer halverwege.
Deze week zijn er veel taken,
maar vanmiddag gaan we met
zijn allen een goede fietstocht maken.
Afgelopen week heb ik heel wat
genaaid en wat ben ik blij dat ik
basismateriaal genoeg heb,
want de filles aan de naaiwinkels
hier zijn gewoon hillarisch.
Maar ook dat gaat weer voorbij.


Terwijl ons plein nog 1 berg
zand is, schiet de straat beetje
bij beetje op.
De riolering is klaar.
Nu breken ze de stoep af en
als we buitenkomen moet 
we goed uitkijken.
Met de fiets naar buiten gaan
is niet altijd zo evident.
Maar we zien vooruitgang!

Geniet van de mooie
lentedag!

13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tassen heb je gemaakt, Sarah.
    Het wordt een heerlijke zonnige dag om te fietsen. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben jij toch handig, Sarah!
    Prachtige tassen heb je genaaid en zo supernetjes!
    Lekker fietsen vanmiddag, geniet ervan!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je naaimachine heeft overuren gemaakt, maar met een prachtig resultaat! Ja, gek hé, die files voor de naaiwinkels. Het is een prachtige dag voor een fietstocht. Geniet ervan!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige tassen heb je gemaakt, Sarah! Daar zul je veel plezier van hebben. Fijne fietstocht, vanmiddag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tassen! Geniet van de fietstocht; het is hier prachtig weer, ik hoop bij jullie ook! Groeten Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn super leuk !!!!!
    Veel plezier vanmiddag, het is prachtig weer !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie tassen heb je gemaakt, heel handig ook.
    Jij bent echt super creatief.
    Fijne dag vandaag, het is er heerlijk voor.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow wat een leuke tassen, de Japanse is wel echt heel gaaf.
    En heel fijn weer om met de fiets erop uit te gaan.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, zo prachtige tasjes, heel mooi en nuttig ! Amai, die werken bij jullie, bij ons zijn ze ook weer begonnen voor de "zoveelste" keer ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super gave tasjes heb je weer genaaid Sarah...mooi hoor en heel handig om mee te nemen ...hier bij ons krijg je nergens meer een gratis plastic tasjes...en dan is zo een tasje heel handig
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je tasjes zijn geweldig! Leuke en vrolijke stofjes heb je. En ook nog gevoerd met binnenzak!
    Ik snap dat het niet makkelijk is nu naar buiten te gaan met de fiets. Maar het wordt vast heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kijk mijn ogen altijd uit van jouw naai werkjes.
    Deze tassen zien er heel vrolijk uit en ze zijn ook nog eens heel bruikbaar en handig.
    De omkeerbare is extra leuk omdat die aan 2 kanten mooi is!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah