zondag 3 mei 2020

Stickey Sunday #5 - Gelprinting challenge # 2 ' Tape '



Vandaag toon in nog
eens een opdracht van
de Gelprinting Challenge 
van Birgit Koopsens.


Deze keer maakte ik mijn
eigen washitape.


Met de gelliplate maakte ik
een afdruk op dun papier,
zo'n papier dat soms in
schoendozen zit.


Ik plakte aan de achterkant
wel eerst brede scorpal.
Dit is een voorbeeld van een 
andere pagina, bij deze plakte ik
de tapejes net onder elkaar.


Met zwarte inkt
stempelde ik bloemen 
en cirkels.


Met een witte stift
bracht ik accenten aan.
Het midden hield ik
ongestempeld.


Dan knipte ik de tapejes.


Wat werden ze leuk!


Unieke washitape!


Ik maakte er een pagina
mee. De ongestempelde strook
gebruikte ik voor het uitstansen
van de letters.


Ik maakte nog een
tape pagina.


Deze keer is het de techniek 
dat je iets maakt op je gelliplate.


Je laat het drogen en met
doorschijnende tape trek 
je de verf van je gelliplate.
Omdat je ook nog stukken 
open laat, plak je daarna je tape
op krantenpapier, zilverpapier,...
Dat geeft een leuk effect.


Met bloemen van MFT
versierde ik de pagina.
In de letters en de bloemen
doodelde ik met een fijn stiftje.

Deze pagina maakte ik al
een tijdje geleden.

Bedankt voor al de leuke 
reacties op de mondmaskers,
vanaf morgen zijn ze verplicht
in België.

Een dagje zonder huiswerk.
De jongens zijn klaar.
( De meisjes die regelen dat zelf. )
Rond het avondeten komen de 
mails van de school binnen,
dan maak ik weer een nieuw
weekoverzicht.

Fijne zondag!





12 opmerkingen:

  1. Mooi deze zelfgemaakte washitape, Sarah,
    het resultaat is prachtig,
    mooi zoals je het op een kaart hebt verwerkt!
    Ook je artjournal pagina is mooi!
    Fijne zondag, Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo bezig te zijn.
    En het resultaat is verrassend mooi.
    Geniet van de vrije zondag en succes volgende week.
    Hier nog een halve week vrij, daarna begint het weer....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartelijk dank voor deze fijne les, ik heb bijna geen tape maar als er nu om gevraagd wordt kan ik ze zelf maken, je hebt er ook mooie voorbeelden mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke techniek en super mooie kaarten die je daar al mee maakte! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat ziet dat er mooi uit!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een superleuk idee om zo je eigen washitape te maken. Het ziet er heel mooi uit!
    Succes weer deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tape heb je gemaakt, Super.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow! Dat ziet er prachtig uit wat een leuk idee om zo te maken.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk, je bent nog bezig met de gelliplate! Zit nu lekker achter in de tuin in de zon, het is heerlijk nu. Echt genieten!! Fijne dag! 🌈

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Sarah,

    Zelf ben ik niet zo'n fan van het gebruiken van Washitape... Maar wat heb jij er een werk van gemaakt om hem zelf te maken! Super mooi is hij geworden! Dat verdient toch wel een prijsje bij de challenge!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Sarah,

    Hier ben ik nog even weer... Ik ben ook even naar jouw mondmaskers gaan kijken. Leuk, die verschillende modelletjes. Ik heb er 2, die met plooitjes en de kapjes (met naad vooraan). En dochter Elise vond gisteren die sluitklipjesboord bij iemand die ze per meter verkocht. Ze is meteen 10 meter gaan halen en die is al voor 2/3 opgebruikt ondertussen. Gisteren heb ik er 45 gesneden, ben nog volop aan het naaien nu. En er liggen al terug bestellingen te wachten... Drukke dag nog vandaag... maar hé, het kan... Ben nog steeds thuis deze week...
    Ik denk dat ik ze op mijn blog ga plaatsen...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah