donderdag 18 juni 2020

Jaro viert feest in de klas!


Wie jarig is, trakteert!
Dit jaar mag het niet
eetbaar zijn, dus kreeg elk 
klasgenootje een mooie steen.
Ik neem hoe jullie mee
op elfen avontuur.


Met de werken voor de deur,
moest we niet ver zoeken 
naar stenen.


We kozen stenen uit die 
vooraan en achteraan 
plat zijn.


Met witte verf gaf ik ze
een grondlaag.


Na twee lagen waren de
stenen mooi wit.


Enige tijd geleden kocht ik
een pakje servetten
 met elfjes op.
Ik kocht ze niet om de tafel
te versieren maar met creatieve
doeleinden.
Op 1 servet staan wel 
12 elfjes.


Die elfjes kwamen op
de stenen.
Deze voor de jongens 
in de klas.


Deze voor de meisjes.
Sommige elfjes maakten we
dan dubbel en Jaro koos welke 
steen bij wie hoort.


Met wat goudverf
schilderde ik zijn naam.


Zo werd het een mooie
persoonlijke traktatie.


21 stenen.


21 lieve elfjes.


In een mandje dat ik haakte
met jute touw gingen ze
naar school deze week.
De kinderen en de juf waren
er heel blij mee.

Ik had nog verf over en 
ook elfjes en met wat inspiratie
maakte ik een pagina
in mijn Art Journal,
dat laat ik morgen zien!


Voor een vriendin die naar
een andere school gaat, maakte
Jaro deze lieve tekening.
Zo'n mooie gezellige tekening
daar smelt mijn hart ♥️ van.

Zagen jullie het oproepje
voor post op zijn verjaardag?
Gemist, klik dan HIER!

Fijne dag!

10 opmerkingen:

  1. Ha wat een geweldig leuke tractatie zijn deze opgepimpte stenen Sarah...leuk gedaan met die fairy servetten...weer erg creatief bezig geweest...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat creatief toch weer, Sarah!
    Wat leuk bedacht en wat zullen de klasgenootjes van Jaro hier bljjj van worden!
    Heel mooi gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie stenen, Sarah, bijzondere traktatie, en blijvend, itt iets eetbaars...
    Handig dan toch weer, die werken voor de deur, zo zie je maar, elk nadeel heeft toch een voordeel...
    Mooie tekening maakte Jaro ook.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk en creatief alternatief voor snoep of gebak!
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je een leuke traktatie bedacht Sarah.
    Zo leuk om daar samen aan te werken dat geeft nog meer voldoening!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit een ontzettend leuk idee Sarah. En de tekening van Jaro vind ik ook vertederend.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jee dat is top verzonnen!! En ik vind ze nog super ook.
    En leuk om te doen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw dat is nog eens origineel! Wat een geweldige traktatie! EN handig dat je niet ver hoefde te zoeken naar stenen!
    De tekening is echt hartverwarmend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat een super leuk idee, en zo prachtig gedaan, een heel mooie en originele traktatie ! En de tekening van Jaro is ook prachtig ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo..... Wat zijn June toch creatief!!!
    Hoe verzin je het? En daarna, hoe máák hè het?!! Héél heel erg leuk!
    En steen om voor altijd te bewaren!
    Mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah