zondag 7 juni 2020

Stickey Sunday#8: Drie mixed media kaartjes



Vandaag heb ik een set van 
drie in de aanbieding!
Ik maakte ze voor jarige
blogmaatjes in mei.
Eerst begin ik met deze twee
want ze hebben iets
 gemeenschappelijk.


Ik gebruikte namelijk
de labels, die ik maakte op een
knutseldagje met Margo,
toen corona iets ver weg leek,
enkel bestaande in China.


Toen gingen we aan de slag
met deze twee flesjes.
We maakten kaarten


Met dezelfde kleuren wou ik
een achtergrondpapier maken.
Met tapejes, stempels en een
witte stift versierde ik de
achtergrond.


De tweede kaart hield ik
wit. Met mijn donkere kleur
schilderde ik hier en daar
wat stippen of vakjes.


Ik plakte de kaart op 
kraftpapier.
Ook het label gaf ik
wat versieringen.


De labels plakte ik op wit
papier en sneedt ze weer uit
met een fijn randje.
Met zwarte rafia en een lintje
plakte ik ze op de kaartjes.


Ik maakte nog een derde kaart
met dezelfde ingrediënten.


Hier zie je de gebruikte
tapejes goed en
wat ik tekende met
een fijne witte stift.


Dit werd de derde kaart.
Een groepsfoto ben ik
vergeten te maken.
Ik wou de achtergrondpapiertjes
even snel maken, maar dat
werd toch een ander scenario.
De verf kwam niet goed
uit de flesjes.
Door het duwen floepte
de dop eraf.
Verf spoot op heel mijn werktafel,
de mat en mijn broek!
Direct alles proper gemaakt, 
broek onmiddellijk in de was,
want opgedroogd is 
de verf permanent.
Mijn broek is gered, de mat
heeft een roze schijn...


De verf op de tafel recupereerde
ik en ik maakte er dit mee.


En ook wat labels.
Ik gebruikte stencils.


Mijn ' ongelukje ' leverde dit op.
Daar kan ik later weer iets moois
mee maken!

Fijne zondag!

16 opmerkingen:

  1. Mooie kaarten! En ohh wat erg. Maar je laatste kaartjes/labeltjes zijn super mooi, hou ook van deze kleurtjes.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, prachtige kaarten en labels Sarah ! 't Zal je maar overkomen, zo'n verfplak overal ! Gelukkig is je broek gered en kon je de verf nog gebruiken. Veel moed en succes voor morgen ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, oh sorry.....😂
    Ik zie het voor me, maar het zal eerst helemaal niet leuk geweest zijn!!
    Waar ik dan zo om moet lachen is dat je de verf van de tafel tóch gebruikt hebt en dat je dan een hele stapel achtergrondjes en labels mee kon maken..... niks weggooien maar van tafel deppen en gebruiken😊.
    Misschien wel in je onderbroek, want die verf mocht ook niet drogen natuurlijk 😂

    Je serie is mooi gelukt.
    Leuk om het te combineren met Washi tape.
    De witte details vind ik ook mooi, het geeft net iets meer "rust" voor de achtergrond, anders was het misschien wat somber geworden, maar nu is het een mooie zomerse kaart.
    Gelukkig is je broek gered!
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk die kaarten met de labels er op. Prachtige achtergronden heb je daarvoor gemaakt met de tapejes.
    Ook je achtergrondjes en labels die je maakte na het ongelukje zijn mooi. Ik ben benieuwd wat je daar allemaal mee gaat maken.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke resultaten werden het zo ! mooi gemaakt, zullen ze zeker wel blij mee zijn
    grtjs, martina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie serie, Sarah!
    Poe hee dat was vast schrikken zo'n verfknoeiboel, toch knap dat je de verf nog gebruikt hebt voor nieuwe projectjes, gelukkig dat je je broek hebt kunnen redden, ik heb ook nogal eens van zulke akkefietjes, dus met verf en andere vloeibare mediums heb ik een oud overhemd van Richard en een schort voor...
    Fijne zondag verder, liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke resultaten zijn het geworden. En een gelukkig met een ongeluk zeggen ze wel eens. Ik ben er zeker van dat je met de "gerecupeerde verf" toch leuke kaartjes maakt. Veel succes.
    Groetjes
    Els


    M

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sarah, ook met je ongelukje heb je het er toch heeeel goed van af gebracht. Je achtergrondjes zijn heel mooi en je afgewerkte resultaten zijn prachtig. Mij zat het gisteren ook niet mee. Ik heb een potjes clear embossingpoeder omgestoten op mijn hobbykamer. Maar al bij al heb ik mijn kaart toch nog goed kunnen afwerken(vind ik). Ik zet ze straks op mijn blog. Fijne zondag.
    Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaaa...en daar kom ik mijn vers van de pers kaart tegen. Erg mooie serie kaarten, Sarah. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie kaartje leuk om te lezen hoe je aan de slag bent gegaan de mislukte kaartjes vind ik ook leuk ben benieuwd wat je daarmee gaat maken
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh neen...ik zie het voor me en jouw broek is gered, de mijne kon na een malheur de container in!!!
    Hoe dan ook, zélfs van de troep op je werkblad heb je nog iets prachtigs weten te maken nét als de andere creaties!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kaartjes met een leuk verhaal.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijk nou,....daar is mijn prachtige kaartje!
    Erg mooi gedaan Sarah....en in het echt nog mooier!
    Het staat hier te pronken tussen al die andere mooie kaartjes!Ook je kaartje voor Jeanet is prachtig!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Sarah,
    wat heb je mooie tags gemaakt. Met washi en zonder. EN wat een verhaal van die verf. Gelukkig dat het nog uit je broek ging! En wat een resultaat heeft het ongeluk. Schitterende stukjes papier!
    Ik ben benieuwd wat je ermee gaat maken. En dat je het woord ZOOM niet meer kan horen, dat begrijp ik best als je het dagelijks moet...Dat is heel want anders dan voor de fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super leuke kaarten.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah