woensdag 4 november 2020

Herfstmeisje



Toen de kindjes klein waren naaide
ik heel veel popjes voor
onze seizoenstafel.
Elk jaar geniet ik ervan als ik
de popjes mag uitstallen.
Dit herfstmeisje liet ik
nog niet zien als hoofdrolspeler
in een bericht.


Het popje is gemaakte van vilt,
het lijfje is een houten holle kegel,
het is dan ook een vingerpopje.
Het haar maakte ik met bruine
katoenen draad.


Op haar mutsje draagt ze 
een belletje.
In haar hand draagt ze 
een mandje.


In dat mandje stak ik allemaal
kleine bolletjes sprookjeswol.
Je ziet dat het mandje niet zo
groot is.
Het herfstmeisje is dan ook
heel schattig.


Hier zie je het herfstmeisje 
samen met alle andere herfstpopjes.
Het is een stemmig plekje. 

Fijne herfstdag 🍂

14 opmerkingen:

  1. Schattig herfstmeisje zo leuk gemaakt, mooie herfsttafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je herfsttafel ziet er weer gezellig uit, leuk dat je dit blijft doen, wie heeft die prachtige tekeningen op de achtergrond gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tof zo'n herfsthoekje! heb je wondermooi gemaakt allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig herfstmeisje, Sarah. Erg lief herfsttafereeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah wat keuk is dit Sarah!
    Knap gemaakt dit herfstmeisje!
    Leuk idee die herfsttafel!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk is dit!!
    Dus dit popje is al oud? Zo zie je maar, wie wat bewaard heeft wat😉

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat is dat mooi en wat een priegelwerk moet dat geweest zijn.
    Ziet er wel goed uit je herfsttafel.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje! En zo mooi afgewerkt ook. Het herfsttafeltje ziet er zo mooi uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Sarah,

    Oh, daar zijn ze weer, die geweldige herfstpoppetjes...
    Altijd genieten om ze te kunnen bewonderen!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OOh wat is ze lief!!!! Tot in de puntjes klopt alles en je herfsthoekje is schattig!
    xxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een schatje!! EN dat ienie mienie mandje! Je herfsttafel is zo supermooi! Ik kan me indenken dat je ervan geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje dat herfstpoppetje. Ik heb zelf in het verleden ook heel veel van deze poppetjes gemaakt. Super leuk tafereeltje bij jullie in huis. Daar kan ik uren naar kijken.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi hoekje met al die zelfgemaakte popjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah