zondag 27 juni 2021

Grote boodschaptassen




Ik vertelde gisteren nog dat
ze mooie stoffen in de Ikea verkopen
en daar heb ik vandaag weer een
goed voorbeeld van.
Ik kocht de stof in 2019.
Daarna was hij al snel niet meer
te vinden en verkochten ze stoffen
tassen met dit motief.
Maar toen had ik allang mijn
eigen tas gemaakt.


Je kent ze wel van die handige grote
winkeltassen met meestal het logo
van de winkel op.....daar heb ik
me op gebaseerd. Alleen maakte ik
ze uit dubbele stof met lange handvaten
en...


met een binnenzak. Handig om mijn
lijstje in te steken, winkelbonnen en
later ook mijn mondmasker en
ontsmettingsmiddel.


Ik maakte dit exemplaar in
juni 2019.


Ik ben er al vaak mee naar de 
Biowinkel gegaan.
De zak is diep en breed handig 
voor veel inkopen.
Maar ik had nog stof over en in
oktober 2019 maakte ik
een smaller model.


Deze past makkelijker in 
mijn fietszak of is handig als ik
niet veel nodig heb.


De binnenzak deed ik deze keer
met een randje en...


een magneetje, zo blijft alles
goed erin zitten.


De beide zakken heb ik al veel gebruikt.
Van de stof heb ik enkel nog wat restjes
over ideaal voor een pennenzak
of een klein zakje.

Fijne zondag!


 

12 opmerkingen:

  1. Ook deze versies zzijn prachtig Sarah
    Superhamdig en dat magneetjecis een goed tip
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige shoppers Sarah, je bent niet alleen een bezige bij maar een handige ook!

    Fijne zondag,
    Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat gaaf allemaal! Jij bent echt een kei met de naaimachine, prachtige én praktische items heb je gemaakt!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is zeker een leuk stofje. Handige tassen maakte je ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een GAVE tas is dit Sarah!
    Daar zul je veel plezier van hebben!
    Je hebt hem ook zo netjes afgewerkt.
    Groetjes en een fijne zondag,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, die is supertof geworden ! helemaal mooi gemaakt
    tip : in Kwantum hebben ze ook vaak hele leuke (stevige) stofjes voor weinig geld...
    grtjs, Martina
    ps ik sta inderdaad al net geen 30 jaar in de 3de graad van het lager onderwijs, vind het nog steeds spannend...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En het patroon heb je zelf getekend??
    Knap hoor, 2 van deze leuke tassen zelf maken.
    Je bent helemaal hip als je in de winkel loopt😉. Van de restjes kan je een Bijland portemonneetje maken, of een hoesje voor je zonnebril!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie tas heb je gemaakt, je kunt zelf een hele lijn opzetten joh.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke tassen. Je hebt er nooit genoeg of teveel. En zelfgemaakte zijn het fijnst. Leuk stofje. Ik was van de week bij Ikea maar had geen tijd om bij de stoffen te kijken. Jammer, want ze verkopen leuke stof

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi stofje en twee leuke en heel handige boodschappentassen, Sarah.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooie tassen zijn het . Jij kunt ontzettend mooie en netjes naaien. Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Sarah, ik ben een beetje door je blog aan het lezen, ik heb al zoveel gemist zie ik. Maar deze zakken zijn echt top en wat een toffe stof inderdaad.
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah