dinsdag 29 juni 2021

Zakjes met velcro



Vandaag laat ik nog heel wat foto's
op jullie los. Allemaal naaiwerkjes
van 2018 en 2019.
Toen maakte ik een hele reeks zakjes
die sluiten met een klittenband = velcro.
Ze hebben allemaal een geplastificeerde
buitenstof.


Deze twee exemplaren maakte ik om
onze kaartlezers in te bewaren.
Beide stofjes plasticeerde ik zelf door
op de stof een speciaal laagje
( Heat n Bond ) te strijken.
Aranka vond het linkse stofje leuk en 
vroeg of ik voor haar zonnebril
een kleine zakje wou maken.


Ik paste de maten aan en ik
had een groter zakje.
Deze stof is ooit een jurk van
 mijn mama geweest toen ze zo
jong was als Aranka. 
( Mooi detail 💜 )


Aranka was heel blij met
haar zonnebril zakje.
De volgende foto's zijn allemaal
zakjes met gekochte geplastificeerde stof.


Ik laat jullie eerst deze twee zakjes zien.


Het ene zakje heeft een binnenkant in
 geplastificeerde stof ( met dots )
Het andere zakje heeft een binnenkant
 in gewone stof, hetzelfde wat ik gisteren 
ook liet zien bij de tipsy pennenzak. 


In zo'n zakjes kan je vanalles wegsteken,
zoals een oplaadkabel bijvoorbeeld.
Als je een maal weet hoe je deze zakjes
moet maken, dan kan je ze voor elk 
object maken.


Zo maakte ik ook dit zakje.


Met een leuk stofje met cactussen op
en aan de binnenkant een grijs stofje 
met stipjes.


Daar bewaren we onze tablet in.


Later maakte ik ook dit grote zakje.


Deze keer is de binnenkant weer 
in gewone stof.


Ik maakte de zak voor mijn
snijmachine in te bewaren.


Ook deze passende zak maakte ik.


Die maakte ik voor mijn travelbook.
Zo kan ik die netjes overal mee
naar toe nemen.
Daar moet ik dringend nog eens iets
in tekenen of schrijven.
Maar ja sinds Corona zijn er geen
reisjes meer geweest.
Deze zakjes maakte ik allemaal
in 2018.


In de herfst van 2019 maakte ik
dit zakje uit restjes stof.


Deze keer maakte ik een bodem
in mijn zak.


Ik maakte hem passend om mijn
stampingtool netjes in te bewaren.

Zozo, dat was eigenlijk ook leuk
voor mezelf om even een tijdreis te maken
en ik verschiet er van hoe productief
ik was ten tijde voor Corona.
Na een week jullie te overstelpen 
met foto's van ' oude ' naaiwerkjes,
is het tijd om morgen een vers 
kaartje te laten zien voor het KKT.

Tot morgen! 👋

 

6 opmerkingen:

  1. Mooie naaicreaties Sarah
    Leuk met die geplastificeerde stofjes!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er van genoten.
    Jij maakt zulke mooie dingen, als zit recht en is netjes afgewerkt.
    Leuk om te zien wat jullie zoal met de zakjes en tassen doen, wat jullie erin bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal jouw huis netjes zijn met al die opbergers, heel georganiseerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij jouw ziet het er wel goed uit denk, alles is opgeborgen en kleurrijk.
    Je kunt er wel een winkeltje mee beginnen hoor.
    Deze ook weer top gemaakt.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een actieve tijd was het voor jou. EN je was er ook nog zo druk mee, de kinderen die niet naar school konden etc. Knap gedaan! De zakjes zien er stuk voorstuk super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tasjes. Ik ben gek op zulke tasjes en hoesjes en maak ze zelf ook heel graag.
    Fijne vakantie voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah