maandag 28 juni 2021

Tipsy pennenzak



Vandaag laat ik nog een naaiwerkje
zien dat ik maakte in 2019.
Het is een tipsy pennenzak uit
het boek ' Zo geknipt'.


Ik koos weer 1 van die stofjes,
die ik in verschillende kleurencombinaties
heb en combineerde het met 
soortgelijke kleuren.


Het zakje kreeg de naam ' tipsy' omdat
de rits diagonaal in het bovenstuk
wordt genaaid.


Ik werkte de pennenzak af met
een paspel, dat is het turquoise randje
dat je ziet.


Doordat de rits er schuin in zit,
kan de pennenzak ruim open staan.
En zo heb ik weer een zakje om
mijn stiften in te bewaren.


De binnenkant maakte ik in deze
stof, daar had ik nog restjes van over en
Jaro vroeg of hij ook iets mocht maken.
Met wat instructies van mij naaide
hij dit kleine zakje.


Ik laat ze nog een keer beide op
de foto zien.

Vandaag start de laatste halve
week school met nog veel geregel,
wachten op de uitslagen...
Een spannende week dus.
Morgen laat ik nog een laatste
reeks foto's met naaiwerkjes zien.
Fijn dat mijn foto's weer wat
opgeruimd zijn en bedankt
voor alle reacties en complimenten!
Ik moet er soms van blozen ☺️

 

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie reeks naaiwerkjes in soorten en maten, Sarah. Ik heb even terug gescrold, ik kom niet zo aan bloggen toe, helaas. Maar zo knap wat jij met je naaimachine weet te toveren!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer super gaaf uit, Sarah.
    Spannende dagen dus, ik duim voor goede uitslagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi model heb je weer genaaid, Sarah!
    Leuk dat Jaro ook interesse heeft en leuk gemaakt buideltje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat etui heb je echt super gemaakt, zowel de combi van stoffen als het uutvoeren, heel netjes! Ook knap van Jaro dat hij dat toen al maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je naaiwerkjes zijn helemaal top! leuk om deze te zien.
    Ben benieuwd of jullie voetballers nog een ronde verder komen, ben blij dat het bij ons over is, moet nu een gele trui zoeken voor onze etalage . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook weer een geweldig mooie pennenzak heb je gemaakt Sarah...de stofjes passen zo mooi bij elkaar...en zeker die diagonale rits is een leuk detail..
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah