woensdag 20 april 2022

Eindwerk Nomi: Ontluiken als een roos



Nomi heeft er twee jaar aan gewerkt,
waarvan de laatste 2 maanden
heel intens, maar dit is het eindproduct.
Een dik boek over haar gekozen 
onderwerp: Rozen.
Het inbinden van het boek 
deden we samen.


Hier wordt het boek genaaid.
Dat was een werkje!
Het boek telt ongeveer 35 pagina's
rectoverso met alles wat je wil
weten over rozen : rozensoorten,
rozen verzorgen en kweken,
rozen in de kunst, rozen in de taal,
rozen als verzorgingsmiddel, ...
Tenslotte maakte ze ook 10
kunstwerken met de roos 
in de hoofdrol.


Hier zie je de zijkant
van het boek.
De stof die we gebruikten is
blauw linnen, dat we op karton plakte.


Met een speciaal pennetje en 
goudfolie tekende ze dit op
haar voorkant.


Ook in de hoekjes deed ze nog 
roosjes en op de achterkant
( maar daar ben ik vergeten
een foto van te maken ).
Heel de paasvakantie stond in het teken
van dit boek, maar het is haar gelukt!
Door het veel nalezen op fouten,
weet ik er nu alles over en het is
heel interessant.
Het boek is af, maar over twee weken 
moet ze het nog presenteren aan
een volle zaal op school.
Daar zal ook nog aardig wat werk
in kruipen. We telden gisteren hoeveel
dagen school nog en we kwamen op
50 dagen... 
Nog een laatste spurt tot aan
de grote vakantie en dan zit voor
haar het middelbaar erop.
Aranka heeft deze week stage en
gisteren hielp ik haar ook nog
met een mini creatief projectje.
Ze doet het heel goed in het 
hoger onderwijs.
Mijn jongens zijn gelukkig
nog niet zo ver, maar o jee wat
worden mijn kinderen GROOT ! 🤭

Fijne dag !




 

8 opmerkingen:

  1. Wat een spannende intensieve tijd.
    Lijkt mij heel leuk om aan de zijkant te staan en mee te denken en lezen maar jullie zullen ook vast blij zijn dat het erop zit nu.
    Succes met de presentatie, je gaat het vast heel goed doen Nomi, je kan het!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er prachtig uit, ze heeft er heel goed haar best op gedaan.
    Mooi om zo langs het pad te staan dat je kinderen bewandelen en ze aan te moedigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een spannende tijd hadden jullie. Maar mooi afgesloten hoor.
    Een boek met mooie kaft.
    Ik kon trouwens niet reageren. Pas nadat Daphne iets schreef lukte het. Vreemd hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Drukke tijd voor jullie, maar wat een gaaf resultaat! Succes met de laatste loodjes...

    Hobbygroet,
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi uitziend boek over rozen. Je hebt er een prachtig werkstuk van gemaakt Nomi. Fijn dat je haar kon helpen met het inbinden Sarah. Lijkt me een hele klus. Veel succes met de presentatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schitterend werkstuk, jullie kunnen nu vast wet rozen kweken . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig eindwerk~. EN wat een leuk onderwerp.
    Het gaat hard, maar dat heb ik je 10 jaar geleden verteld, he? Als je er midden in zit, geloof je het niet, maar het is echt zo....Geniet bovenal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt zo knap gemaakt, super hoor!!!
    Ja weer een fase verder he.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah