zaterdag 14 mei 2022

Broodzakken * Zero Waste #8



Papieren broodzakken, je krijgt er gauw
veel bij elkaar. Ik hergebruik ze om
mijn compost in te doen, maar een 
herbruikbare versie leek me veel toffer,
dus maakte ik enige tijd geleden 
deze broodzakken.


Deze zak is de grootste.
Ideaal om meerdere broden in te steken
of voor kleine broodjes bij de bakker
te gaan halen op zondag.


Met het touwtje kan ik de
zak netjes sluiten.


Met stempels en zwarte inkt 
maakte ik de zak extra leuk.


Voor deze zak gebruikte ik wit
 (een oud laken) en bruin voor
de binnenkant.


Daar past perfect een rond brood in.


Langwerpige broden steek ik in
deze zak.


Het brood past er perfect in en 
weer sluit het met een touwtje.


De stof heeft mooie veertjes.
Morgen zien jullie deze stof
ook in een andere kleur.

Fijn weekend!





 

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi deze broodzakken, ook je gepimte pot en kopje zo mooi het patroon erop. Fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk gemaakt Sarah
    Weer zo'n project waar je trots op lunt zijn!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slim. Dat is echt goed voor het milieu. Ik hergebruik de papieren zakjes voor iedere winkel. Soms kijken mensen raar op, als ik met bijv. een zakje van de groentenman groente op de markt haal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om zo handig met de naaimachine te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je leuk gedaan Sarah en heel duurzaam en hartelijk bedankt ook voor jouw lieve kaart die ik via Daphne heb ik ontvangen, het was echt een verrassing.
    Fijn weekend en liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze zakken zijn ook super! Je bent heel goed bezig zo.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah