vrijdag 29 september 2023

Drie plantenhangers



Plantenhangers knopen is zo leuk!
Het is niet zo veel werk en 
het resultaat is altijd tof.


Bij deze fuksia pot knoopte ik
met wit touw.


Er kwam een Graslelie in.
Twee jaar geleden kreeg ik 1 klein
stekje van een vriendin van Nomi.
Ondertussen heb ik zelf al heel wat potten
kunnen vullen met stekjes van
dat ene stekje.


Deze pot vond ik bij de garageverkoop.
Hij is zo tof met het paars en 
de witte rand.


Hij kreeg een bijpassend knoopwerk.
Daarin ook weer een plantje dat begon met
1 kleintje en uitgegroeid tot meerdere 
planten in potten.


Deze keer gaf ik de parels kleur met
acryl en werkte ik ze af met vernis.


Als laatste deze hanger.
Ik werkte met grijs-blauw touw.


Ik gebruikte ovale houten parels. 
Het is ook een pot van de garageverkoop.
Er hoort een leuk verhaal bij.


Ik zag deze pot staan bij de garage verkoop.
Ik vond hem mooi en vroeg hoeveel hij
koste, de man en de vrouw zeiden beide
een verschillend bedrag en ze moesten 
er om lachen. En toen zei de man als je ze
allemaal neemt is het gratis.
Er stonden nog potten in en naast.
Met veel gepuzzel kreeg ik ze allemaal in
mijn fietszakken en aan mijn stuur.
Thuis kon ik ze rustig bekijken.


Wat een slag heb ik geslagen!
Mijn dag was goed.
De helft van de potten zijn ondertussen
al gevuld met een plantje 🪴.


Met een collage van mijn knoopwerk
sluit ik af.

Fijne dag!













 

12 opmerkingen:

  1. wat een mooie plantenhangers leuk verhaal over de potten
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. deze zijn erg leuk geworden, mooi
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie hangers! altijd gezellig met hangplantjes!
    Je hebt een heel mooie koop gedaan, leuke potjesverzameling, kan je nog veel stekjes in laten opgroeien!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was even een mazzeltje Sarah
    En wat heb je de potten mooi verwerkt, leuke planten erin en mooi knoopwerk!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gezellige plantenhangers. Wat lief dat je de potten gratis kreeg als je ze allemaal meenam, hihi, dat had je vast niet verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie geknoopte plantenhangers met leuke potjes en plantjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan deze plantenhangers. Maakt de potten nog leuker en je kunt zo zo weer een mooi plekje geven.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was zeker een mooi “ koopje”. Het macramé maakt de potten echt heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw wat mooi gedaan. Boffen met die potjes... Graslelies zijn dankbare planten...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk !!!!!
    Leuk je vondst !!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Sarah,
    Mooie hangers maakte je. Ik heb niks met planten maar vind sommige van de potten echt wel leuk. Fijn dat je ze gratis kon spotten...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah