dinsdag 26 november 2019

Zakdoekdooshoes en zakje



Even gauw een berichtje schrijven 
op de trein, ik ben op weg naar Margo.
We gaan weer samen knutselen.
Ik maakte deze zakdoekdooshoes
voor haar. Hij is omkeerbaar.


Aan de andere kant deze
vrolijke kleuren.


Voor mezelf maakte ik er ook 1,
net dezelfde.
Aranka had de mijne aangeslagen.
Ze vond het zo mooi en handig.
Met deze vrolijke kleurtjes knap
je al half op, als je verkouden bent.


Jaro moest ook in het station zijn 
want ze hebben een uitstap.
Ze gaan een Molen bezoeken.
Ze leren over het graan en 
vorige week bakte ze in de
klas zelf brood.
Hij mocht een fototoestel 
meenemen.
Maar dat toestel had geen 
deftig zakje.
Daar moest ik iets aan doen.


Dus kroop ik achter mijn
machine en naaide dit.


Van buiten is de stof geplastificeerd,
vanbinnen is het gewoon stof,
die ik watteerde.
Een lintje eraan leek me
wel handig om ergens
aan te hangen.


Als slot naaide ik nog een
touwtje eraan zodat hij het zakje
ook rond zijn nek kan dragen.
Super blij was hij met het zakje.
Straks kan hij met veel foto's
vertellen over zijn dag.

Fijne dag!

7 opmerkingen:

  1. De hoezen kende ik al maar een fototasje nog niet. Handig met het klitteband, werkt sneller als een rits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sta paf wat jij allemaal kunt met de naaimachine Sarah, chapeau!
    Veel plezier bij Margo, doe haar de groetjes!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt weer mooi werk geleverd vanachter de naaimachine! Gezellige dag vandaag!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartstikke mooie dingen heb je weer gemaakt. Wat leuk, die omkeerbare tissuebox. Margo boft maar, jou gezellig op bezoek en zo'n mooie tissuebox op de koop toe!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er allemaal weer mooi uit, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De hoezen zien er erg leuk uit.
    Dat staat veel gezelliger dan die saaie dozen waar de tissues altijd inzetten, die passen nooit bij je interieur vind ik.
    Zo kun je iets maken wat altijd past.
    En het tasje voor het toestel is natuurlijk weer echt iets wat jij verzonnen hebt..... zó handig en zo leuk gemaakt. Dat heeft Jaro vast met trots gedragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk weer je creaties Sarah...prachtig die zakdoekdoosjes en ook het fototoestelzakje is super handig en mooi gemaakt...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah