zondag 26 september 2021

Gelprinting challenge #26 ' Text & type '



Vandaag heb ik de laatste 
opdracht voor jullie.
Die werkte ik op twee 
manieren uit.


Hier maakte ik een collage
met afdrukken van woorden
die ik maakte met tijdschriften.


Het was 1 van mijn eerste pogingen
met de techniek '  image resist ',
die jullie de vorige dagen ook konden zien.
De pagina's waren niet altijd zo
goed gelukt omdat het heel afhankelijk
is van de gebruikte drukinkt 
van de magazine' s. 
Maar sommige woorden gaven wel 
een leuke afdruk en omdat ik graag
niets verloren laat gaan maakte
ik er een collage van.


Met andere verf en andere magazine's
kreeg ik fellere afdrukken.
Ik maakte weer een collage met
de stukken waar ik tevreden over was.


Juist de imperfectie maakt
de afdrukken zo uniek.


Ik laat de hele pagina nog eens zien.
Voor mijn tweede uitwerking had ik
al lang een idee.


Ik verzamelde alles cijfers en letters
die ik gebruikte voor mijn titels.
( De achterkant van mijn tweezijdige tape )


Die gebruikte ik dan om
afdrukken mee te maken.


Het experiment met de letters 
leverde heel wat leuke
afdrukken op.


Ik koos deze uit voor de opdracht.


Nog een detailfoto.


En ook deze afdruk met kleine
en grote letters kriskras door elkaar
koos ik voor de opdracht.


Op een klein strookje schreef ik de opdracht.
Nummer 30 is de laatste opdracht.


Nog een totaal beeld.
Nu alle opdrachten afgewerkt zijn,
moet ik het hele project nog 
mooi afronden.
Dat zien jullie morgen en overmorgen.


5 opmerkingen:

  1. Super gedaan weer, en eigenlijk kan er niks fout gaan..alle pagina's zijn fijn te gebruiken als achtergrond.
    het zijn gave pagina's geworden.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat het afgerond is, ik vond het steeds zo leuk om met je mee te lezen!
    Je hebt zo creatief gedacht zodat je steeds hele originele uitwerkingen van de opdracht kon laten zien.
    En natuurlijk heb jij er weer iets moois van gemaakt om het te bewaren..... ik kan niet wachten om morgen te komen kijken wat!
    Leuk dat je ons mee genomen hebt in je creatieve proces, ik heb met plezier je blog bezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi weer Sarah
    Leuk dat je de letters zo hebt gebruikt
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt heel knap gedaan. Vooral die "bewaarde" letters vind ik erg mooi.
    Fijne dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk al die mooie achtergronden Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah