woensdag 1 september 2021

Ida - tas



Vandaag starten de scholen weer,
zit iedereen weer in zijn werkritme,
dus de ideale dag om deze tas te laten
zien waar ik in de vakantie aan werkte.


Ik haalde het patroon uit
dit boek.
Het is het model rechts boven.


De Ida tas.
( En dat toevallig wanneer de naam
Ida nu net in de actualiteit 
voorbij stormt . 💨 )
Ik volgde het patroon maar
gaf er hier en daar wel een
eigen draai aan.


Zo maakte ik de voorzak met een sluiting
en een label.
In de voorzak passen ideaal 
wat A4 papieren of een notitieboekje.


Ik koos als sluiting voor een magneet.


De hele tas sluit met een rits.
Hier zie je de zijkant.


Ik maakte ook nog een extra 
binnenzak.


Daar past perfect mijn muismatje in!


Met dezelfde stof maakte ik
nog twee zakjes.


Deze sluiten met velcro.
Zowel voor de grote tas als de 
kleine zakjes, gebruikte ik voor
de binnenkant een wit laken.
Alles is ook gewatteerd,
voor extra veiligheid.


In de kleine zakjes passen perfect
mijn muis en externe geheugenopslag.
Door een verschillend label, kan ik
ze makkelijk uit elkaar houden.


Samen met de laptop hoes en het zakje
van gisteren, past alles netjes 
overzichtelijk in de tas.


Ik ben er zo blij mee!
Het is nu eens zo leuk om aan
de computer te werken en ik kan 
hem in stijl ook gemakkelijk 
mee nemen.

Fijne dag!
Ik ben benieuwd hoe de kinderen
hun eerste dag was....

 

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tas heb je gemaakt, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je supernetjes gemaakt, gaaf stofje heb je weer gekozen, ik kan mij voorstellen dat je de set graag gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige tas heb je gemaskt Sarah
    Daar mag je met recht trots op zijn!
    Leuk die muismat!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tas. Lijkt me een geweldig boek, ik houd erg van tassen maken.
    Hopelijk hadden je kinderen het fijn vandaag, het is altijd spannend om na een vakantie naar school te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een prachtige tas heb je gemaakt! Ik vind hem supermooi! Wat ben je toch ontzettend handig en hier ga je zeker weten heel veel plezier aan beleven. EN dan al die opbergzakjes erbij. Ik kan me helemaal voorstelen dat je er heel blij mee bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik mocht het al even bekijken maar het ziet er zooo ontzettend mooi uit zo Sarah!! En zo netjes allemaal. Dat je er nog maar lang plezier van mag hebben.
    Fijn weekend!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige tas met de bijpassende etuis.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah