vrijdag 29 oktober 2021

Sarah daagt Femminde uit #7 ' Giraf '



Vandaag zijn Femminde en ik
er met een uitdaging.
De opdracht kwam deze keer 
van mij.


We moesten met de giraffen
 een mannenkaart maken, 
met volgende opdracht :
' Maak een achtergrond met
een stencil en inkt, zet op de 
achtergrond subtiele stempels
van takjes, bloempjes,...
Maak van de tweede giraf nog 
een tweede kaart - vrije keuze '


Ik ging aan de slag met mijn
zelf uitgesneden stencil.
Onlangs liet ik die ook zien en 
sommige vroegen hoe ik dat gedaan
had, gewoon met een mes en 
een lat. Ik had de vierkantjes
eerst getekend.
Met geel gaf ik de weggesneden 
vlakken kleur.


Omdat er altijd nog veel inkt
aan een stencil blijft hangen,
nam ik nog een papier en met 
een vochtig doekje wreef ik
de inkt op mijn tweede papier.


Dat gaf dit resultaat.
Een felle uitvoering en 
een zachte.


Met bruin deed ik net hetzelfde.


Toen had ik deze twee achtergronden.


Op een ander vel stempelde
ik mijn dobber proper.


Ik stempelde met allerlei stempels
op mijn achtergrond.


Hier zie je het goed.


Af werd de ene kaart zo.


Ik knipte de giraf uit en plakte
hem op bruin papier.
De achtergrond sneed ik uit 
met een golfrand en dat 
kwam ook op bruin papier.


De ' veeg ' kaart kwam er 
zo uit te zien.


Hier zijn de vierkantjes iets
minder strak, maar dat heeft
wel iets.


Deze achtergrond maakte
ik ook nog verder af.


Met 1 giraf die ik in twee kleuren
had gestempeld.
Dat was eigenlijk niet de bedoeling,
maar ik vond het wel iets hebben.


Daar maakte ik nog een 
derde kaart mee.


Met de tekst en al de rondjes werd
het toch ook een leuke kaart.
Eentje buiten de opdracht.


Die knutselnamiddag ergens in de 
lente leverde deze kaartjes op en 
eindelijk kan ik ze laten zien.
Ik ben benieuwd wat 
Femminde maakte. 
Je kan haar blog
HIER bezoeken.

Laatste schooldag voor de 
herfstvakantie, ik 
ga proberen wat voor 
mezelf te doen, want de vakantie
wordt vast werk druk.

Fijne dag!



 

11 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kaartjes met die vrolijke giraffen, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap die eigen stencil en 3x een tof giraffenkaartje!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gave kaarten, vooral de eerste, maar ook de andere 2 zijn heel mooi geworden. Daar heb je wel een heel tof stencil gemaakt (dat bedacht ik mij bij de geliplate-opdrachten al), veel werk, maar je zal hem regelmatig gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap gemaak Sarha zo leuk de vlakjes en wat een mooie giraffe stempel, fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan! Ook tof dat je alles zo goed gebruikt door de restjes van het stencil nog af te vegen. Ik vind het ook wel leuk dat de vierkantjes bij die versie niet zo strak zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke giraffekaartjes, Sarah!
    Knap gemaakt die stencil!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, geweldig leuke achtergrondjes/kaarten heb je gemaakt voor deze giraffen!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kaarten Sarah!! En zo tof dat mijn bovenste zoveel op jouw kaarten lijkt. (alleen heb ik dan niet alle vierkantjes zelf uitgesneden.
    Bedankt weer voor je leuke uitdaging!!
    Fijn weekend!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel gaaf deze giraffekaarten. Ik vind dat stencil van jou toch zo leuk! Prachtig effect! EN die met de cirkels van de dauber is ook heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt de opdracht goed voltooid, het zijn mooie kaarten geworden.
    Groetjes elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met de foto's erbij is het een heel duidelijk bericht.
    Ik vind jou gedachte altijd heel erg creatief!!
    Het zijn stoere kaartjes en het koppie van de giraf past er heel mooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah