woensdag 21 september 2022

Vrolijke zakjes 🦊 🦉 💜



Een hele tijd geleden maakte ik
allerlei zakjes, maar ik heb ze hier
nog niet getoond.
Dit was mijn eerste zakje.
Het stofje met de vosjes past mooi
bij de herfst die vandaag van
start gaat 🍁🍂.


Ik gebruikte het patroon Menina 
van het boek 'Zo geknipt'.


Ik maakte er nog eentje in een stof
met uiltjes op.


De oranje knopen vrolijken het 
zakje helemaal op.


Van hetzelfde stofje maakte ik
nog een simpel zakje.


Ik gebruik de eerste twee zakjes om
kleine boekjes in te steken als
ik ga voorlezen bij de hele kleintjes.
De kinderen zijn altijd nieuwsgierig
wat er in de zakjes zit.
Mijn voorleescollega vond de zakjes zo
leuk en ze vroeg of ik er eentje voor
haar kleindochter wou maken.


De kleindochter hield van roos en paars,
daar hou ik zelf ook van dus ik knipte
deze onderdelen.
De zakjes zijn gewatteerd, zo hebben 
ze wat meer 'body'.


Ik maakte dit zakje voor het meisje.


De fuksia knopen maken het zakje
extra vrolijk.


Vanbinnen nog een label dat het
zelfgemaakt is.


Het kleindochter was er zo blij mee.
En nog steeds, want onlangs moest ik 
weer met dezelfde dame voorlezen en 
ze vertelde dat haar kleindochter
het zakje overal mee naar toe neemt.


Ik vond zelf de kleurkeuze zo leuk,
dat ik er ook 1 voor mezelf maakte.
Ik had geen fuksia knopen meer,
maar met hout vond ik het ook mooi.

Momenteel staat mijn naaimachine
stil, liggen half afgemaakte kaartjes
onaangeroerd op mijn bureau,
probeer ik al 2 weken een pagina in 
mijn art Journal af te maken...

Ik hoop dat oktober wat meer rust brengt.
Deze week ligt mijn mama in het ziekenhuis
voor drie operaties en probeer ik haar
zo vaak ik kan te bezoeken.

Bedankt voor jullie blogbezoekje,
ik vind nog wel eens tijd om bij
jullie op bezoek te komen.


 

9 opmerkingen:

  1. das een leuke tas
    Je kan mij nu ook vinden op You tube: https://www.youtube.com/channel/UCnlT4Rs1DfAZU_GLcM7Kx1g
    https://claudiaskaartjes.blogspot.com/
    http://creativesketchygirls.blogspot.be
    http://girlzrebelchallenge.blogspot.com
    https://girlzcreativecrafts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief dat je dat tasje voor dat meiske hebt gemaakt, Sarah!
    Heel mooi gemaakt trouwens!
    Beterschap voor je moeder en sterkte met de drukte!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handige handen noem ik dat Sarah....wat een gave collectie!
    Groetjes en beterschap voor je moeder,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Sarah,
    Die zijn geweldig!!
    Mooi gemaakt... Dat zou Eva ook nog wel leuk vinden, die houdt ook zo van boekjes...
    Oei, 3 operaties nog wel voor de boeg. Veel sterkte voor jou en spoedig herstel voor jouw moeder...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend gave tasjes, door de verschillende dessins lijken ze zo anders, het zijn stuk voor stuk juweeltjes. Sterkte en beterschap voor je mama, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke tasjes. Die paspelrand maakt ze nog iets extra leuk. Heel veel lieve groeten voor je moeder en heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat naar voor je moeder. Drie operaties! Dat si niet niks. Ik snap dat je er zoveel mogelijk voor haar wilt zijn! Je tasjes zijn allemaal even mooi! Lief dat je voor de kleindochter van die voorleescollega ook een tasje hebt genaaid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zijn stuk.voor stuk super leuk.
    Wat mooi gemaakt allemaal.
    Wat heb je toch heel leuke stofjes.
    Heel veel sterkte voor je moeder en pas goed op jezelf de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah