woensdag 1 april 2020

Houd moed - Merci - Blijf in uw kot



Maandagavond ging ik
aan de knutsel voor
wat kaartjes voor de buren en 
mensen in de omgeving.


Ik zocht verschillende modellen
van enveloppen bij elkaar uit
een boek van de Action dat Margo 
me bij onze laatste knutseldate
gaf. ' Hier ligt het toch maar stof
te vergaren en jij weet er
vast wel beter gebruik van
te maken' zei ze.


Juist nu kwam het perfect
van pas. Het zijn allemaal
buitenmaatjes en perfect om
persoonlijk te posten.


Ik zocht wat stansjes uit.


Of wat lieve stempels.


Met verschillende teksten
maakte ik de kaartjes persoonlijk.


Deze is bijvoorbeeld voor 
mijn buurvrouw van 90,
die normaal op deze zonnige 
dagen altijd haar stoeltje buiten
zet en met iedereen een
babbeltje slaat.
Nu zijn al dagen haar rolluik toe...
Hopelijk stelt ze het wel. 


Zo had ik een mooie
liefdevolle collectie.


Gisteren bezorgde ik ze
aan iedereen. 


Sinds maandag hangt 
deze boodschap aan
onze deur.
Ik maakte de poster
samen met Jaro.


Een dank je wel voor
iedereen die zich inzet
in deze bijzondere tijd.


Langs de binnenkant
hangt dit.
De onderbuurvrouw,
die in de zorg werkt,
was geëmotioneerd
met de poster en 
de kaart, die ze kreeg.
Het had haar enorm
deugd gedaan!


Gisteren zijn Jaro en Nomi
in het park deze mooie 
krijttekening gaan maken.

Samen met heel veel liefde
en kleur komen we deze tijd 
wel door. 💕 🌈

O ja, GerJanne had gelijk 
met de hoesjes.
Ze lagen op volgorde van
jong naar oud.

13 opmerkingen:

  1. Toffe serie kaartjes, een supermooi idee, helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat zijn jullie tof bezig, zo'n mooie kaartjes en poster en ook nog in het park een tekening, super !!!! Ik heb, buiten mijn laken met "bedank", nu ook een beer in het raam staan, als er ev. kindjes voorbij komen, die beren tellen. Ook de buren hebben een beer. We doen wat we kunnen, om deze moeilijke weken goed door te komen. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee om de buren even een kaartje te brengen, ze zullen er wat blij mee zijn geweest.
    Ikzelf heb een aantal kaartjes voor een ploeg thuisverpleegsters en een woonzorgcentrum hier in de buurt gemaakt.
    Bedankt voor je reactie op mijn Blog en hou jullie gezond
    Groetjes
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg tof, al die lieve boodschapjes in de brievenbus, en aan de voordeur! De krijttekening is ook super geworden.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief! Heel leuk gedaan allemaal ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Sarah
    Wat lief en leuk die kaarten voor de buurtjes,
    Ook de poster, die jullie hebben gemaakt is supertof,
    De boodschap in het park is mooi gemaakt!
    op deze manier zijn jullie creatief aan de gang!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve kaartjes, Sarah. En ook de poster en de krijttekening zijn zo leuk. Wat zullen die mooie gebaren gewaardeerd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel lief al deze leuke lieve persoonlijke kaartjes, wij zijn ook volop aan het maken en versturen.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve kaartjes hebben jullie gemaakt en ook de poster en krijttekeningen zijn erg leuk en motiverend! Ja, hier zijn de scholen t/m 6 mei dicht, een lange ruk...
    grtz Colien (een lid van de Duistere familie, echt waar, gezien mijn achternaam...)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zijn lieve kaartjes om in de brievenbus te vinden!
    Je bent goed bezig geweest.
    Veel maakte je er.
    Een buurvrouw van 90..... dat ze dit nog mee moet maken, niet te bevatten toch.
    De rekening van de kinderen is mooi zeg.
    Met een boodschap en zo mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een lieve actie is dit! Goed idee ook voor de mensen die alleen zijn en/of op leeftijd. De posters zijn gaaf en ik snap dat mensen er geëmotioneerd door raken.
    Mooi om zo bezig te zijn. Zo ie iedereen er voor iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echte post doet ook deze tijden de mensen goed. Ook de krijttekening ziet er prachtig uit.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah