vrijdag 13 maart 2020

Gelprinting challenge #1 ' Water Soluble crayons - Wax crayons '



Vandaag laat ik twee opdrachten zien 
uit de gelprinting challenge.


Ik oefende met
de water oplosbare krijtjes en
maakte er uiteindelijk een
collage van.


Omdat zo'n krijt toch wel snel
opdroogt, dacht ik, ik moet maar een
gedeelte van mijn gelliplate gebruiken.
De punt van de krijtjes maakte
ik nat en ik tekende op de gelliplate.
Heel leuk om te doen!


Daarna had ik 4 mooie
vrolijke afdrukken.
Met de naaimachine stikte ik
de 4 rechthoeken op een
basispapier, daarbij plakte
ik nog letters.
Opdracht 4 is klaar!


Vandaag toon ik jullie 
ook opdracht 25.


Met de krijtjes kan je ook een
andere techniek doen.
Als je op je papier met de krijtjes tekent
en ze niet nat maakt, dan stoten ze 
de verf af omdat ze
ook was bezitten.


Dat leverde deze afdruk op.


Op deze achtergrond legde
ik onder mijn blad 
een embossingfolder en 
met de krijtjes wreef ik
over mijn blad.
Daarna verf erop en 
afprinten, het geeft een
subtiele afdruk.

Bij deze hebben jullie
de eerste opdrachten gezien,
er volgen er nog!
Ik ben halfweg, foto's
moeten nog gemaakt worden...

Hoe hier de weken gaan verlopen
weet ik nog niet...
De kinderen zijn voor de
laatste dag naar school.
Dan zullen ze 5 weken thuis zijn.
De scholen schorten de lessen op,
ze zijn wel open voor kinderen,
die geen opvang hebben.
Deze maatregel is er al vast
tot 3 april en dan volgt 
de paasvakantie.
Ik verwacht wel schoolwerk
online, dus ik ga hier een 
mini school moeten oprichten.
Blijven ademen en alles
bekijken van dag tot dag...

Succes allemaal!




10 opmerkingen:

  1. Je bent weer heerlijk creatief bezig geweest, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat heb je super gedaan, prachtig gewoon ! Ja, de toestand verergert hé, we moeten nu allemaal voorzichtig zijn. Hopelijk wordt het beter weer, zodat we eens naar buiten kunnen. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie creaties maakte je met deze leuke krijtjes! Hier zijn de scholen vooralsnog open. Het is een heel nare toestand!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige resultaten met de waterkrijtjes, Sarah. Lekker fleurig.
    En ja, dat wordt behoorlijk aanpassen met alle kinderen steeds thuis en het openbare leven plat. Sterkte!
    Lieve groet,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig deze achtergrondjes...
    Succes met de kids!!
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke kleurtjes allemaal Sarah en wat ben je creatief bezig geweest. Dat is wel heftig allemaal hè die acties tgv het Corona-virus maar inderdaad gewoon blijven ademen en van dag tot dag kijken. Succes.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt je lekker uitgeleefd met de krijtjes. De komende vijf weken zal alles anders gaan dan normaal, veel succes.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. helemaal top al die voorbeelden, leuk dat je laat zien wat de mogelijkheden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben jij lekker creatief bezig geweest zeg! Het ziet er allemaal heel mooi uit! Experimenteren is jou op het lijf geschreven.
    En ja, die maatregelen zijn alleen maar goed! Hoe lastig soms ook. Dan is het wel heel fijn dat jij geen baan buiten de deur hebt. Dus 3 weken de scholen dicht, dan 2 weken vakantie.. wat zal dat raar zijn! Sterkte met juf zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi Sarah
    Wat ben je lekkerbezig geweest met de krijtjes, mooi resultaat!
    Dat is even wennen , je hele dagstructuur wordt veranderd, maar wel begrijpelijk...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah