zaterdag 16 januari 2021

Oude postzegels #1 ' Mozaïek ' * Art Journal #42



In de zomer van 2019 was ik
heel creatief in mijn Art Journal.
Met oude postzegels maakte
ik toen enkele pagina's.


Hier zien jullie een foto van de
vele oude postzegels.


Mijn mama verzamelde vroeger
 postzegels, later kreeg ik ze.
Ze had heel wat Duitse postzegels 
omdat haar tante daar woonde.
Het inspireerde me om er iets
creatiefs mee te doen.
Ik handletterde ook op de pagina.
Kijk naar de datum van 
sommige postzegels!
1958 is de oudste 


Ik ordende ze een beetje en
plakte ze ik mijn
art Journal.


Hier zie je de hele pagina.
Ik hou van de stijl van de oude
postzegels. Gebouwen en hoofden en
1 kleur was heel
typerend.


De postzegels van de jaren 60 en 70
hebben meer kleur en ook
meer thema's.
Met de kleurvlakken
wou ik iets kunstzinnig doen.


Ik maakte een soort collage
of eerder een mozaïek.


Als laatste nog een overzicht 
van de hele pagina.

De oude postzegels inspireerde me
tot nog enkele pagina's, die laat
ik gauw zien.

Fijn weekend!

 

12 opmerkingen:

  1. Het lijken wel kleurrijke quilts, prachtig!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk gedaan Sarah!
    Altijd mooi om terug te kijken
    Mooi gemaakt ook met het handletteren!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Sarah dat je alles zo mooi geordend hebt en inderdaad de laatste zegels zijn heel mooi en vrolijk van kleur, het is net een patchwork. Fijn wekend, het wordt gezellig knutselwerkjes. Ben ook volop bezig met mijn stiften en Penny Black stempels, wordt vervolgd... laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om met de oude postzegels van je moeder zo'n leuke collage te make Sarah!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kleurrijke pagina's, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee Sarah, ik heb ook best nog heel veel postzegels dus je brengt me op een idee. Vooral het mozaïek vind ik erg leuk.
    Fijn weekend en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. DAt is leuk zo de postzegels te gebruiken, en vooral omdat ze van je moeder zijn geweest.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk gedaan Sarah, het lijkt wel mozaïeken of quilten. Hopelijk zitten er geen hele waardevolle tussen ;》
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige verzameling postzegels heb je Sarah...en dan nu zo mooi in een verzamelmap met daar tussen leuke handlettering teksten....SUPER!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk idee. Vooral de blz. met tekst vind ik enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk idee! Je mozaiek pagina met de vrolijke kleuren is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah