zaterdag 23 januari 2021

Reggae- tasje



Vandaag laat ik dit tasje zien 
waar ik toch wel wat werk aan
gehad heb, maar waar ik best 
trots op ben dat het nu af.
Ik maakte het omdat ik alle
leuke reggae optredens 
zo mis en als ze weer mogen 
door gaan, wil ik in stijl gaan.
❤️💛💚


Ik neem jullie mee in
' the making off'.
In oktober haalde ik nog eens
het breimachine van mijn oma boven.
Ik moest de techniek weer onder
de knie krijgen, dus ik besloot
om gewoon te beginnen met
een lapje en enkel 3 leuke
kleuren te gebruiken.
Dat werd rood- geel - groen.


Mijn lapje werd langer en de patronen
steeds ingewikkelder en ik
dacht ik moet iets doen met dat lapje.
Misschien een kussen ... en toen
kreeg ik het idee om er een tasje 
van te maken.


Als ik vond dat de lap lang genoeg was,
haalde ik hem van mijn breimachine.


Ik zocht in mijn stofjes naar een
stofje dat bij het tasje en de rits
paste en ik spelde de rits
 op mijn lapje.


Hier is de rits bijna in het tasje 
en ook de voering is al mee
verwerkt. 
Dan was het de zijkanten nog
afwerken en de basis stond 
in elkaar.
Toen lag het even stil, tot ik het idee
kreeg hoe ik een band wou maken
en gisteren zette ik alles
op de foto.


De voorkant van het tasje.


De achterkant.


De voering en de band deed 
ik in groene stof.


Ik maakte de band zo dat ik hem 
ook van het tasje kan halen en
ik kan hem langer of korter maken.


Hier zie hoe de zijkant er uit ziet.
Aan de stukjes waar de d - ring 
bevestigt is aan de tas, daar 
maakte ik een vlecht en hing er
wat parels aan.
Dit is een achteraanzicht.


Vooraanzicht zie je hier.
Aan de rits hing ik een veertje
uit onze juwelendoos.


Aan de andere kant kwam ook 
een vlecht en een veertje van vilt.
( Ooit eens gevonden en bewaart
tot het een doel zou krijgen. )


Op de voorkant naaide
ik nog dit juweeltje op de tas en
een Handmade labeltje.


Ik ben super blij met
het eindresultaat.


Ik maakte in de zomer al een
mondmasker in de reggae kleurtjes.
( De kleuren van het tasje en 
het mondmasker zijn wel
totaal anders en vloeken een beetje )
Ik ben klaar voor een goed optreden,
maar ik zal nog wat geduld 
moeten hebben.
Maar hoop doet leven!

Fijn weekend!


10 opmerkingen:

  1. wat een mooi tasje in de vrolijke kleurtjes
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit leuk geworden mooie steken mooie tas! Mijn oudste zus heeft de breimachine van bij ons thuis dat zijn toch mooie dingen als je het goed onder de knie hebt en jij kunt het heel goed.
    Fijne weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sarah,
    Wat heb je dit leuk gedaan!
    Je bent er helemaal klaar voor, ik hoop dat je snel weer naar een leuk optreden kunt gaan.
    De breimachine ziet er leuk uit, had nog nooit gezien.
    Fijn weekend, en een leuke reggae plaat opzetten doet ook goed:)
    Liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woow Sarah wat een mooi resultaat!
    Een breimachine dat geeft mij ook herinneringen aan vroeger dat mijn moeder daarmee bezig was, geen idee waar die machine is gebleven...
    Heel knap gemaakt want je hebt het ook nog gevoerd en voorzien van rits en leuke details, je krijgt applaus van mij!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eén en al bewondering, wat ben jij toch een begaafde duizendpoot en ik wens je super veel raggea feestjes in stijl toe..stirr it up baby 😊😊.
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je toch heel mooi gemaakt, Sarah! En nu maar hopen dat je het dpoedig naar een optreden kunt meenemen, al kun je het natuurlijk ook met een wandeling dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een werk heb je hier ingestoken... hopelijk mag je ze deze zomer gebruiken om naar een festival te gaan.
    Fijn weekend,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi gemaakt.
    Groetjes Jackelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat maakte je veel duidelijke foto's!
    Zo leuk om zo'n tasje zo persoonlijk te maken, met de goeie kleuren en de vele vlechtjes, veertjes en versieringen.
    Het is een heel leuk tasje, hang het in het zicht, dan wordt je er elke dag weer vrolijk van!!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah