vrijdag 5 februari 2021

Cozy cups & Scrunchees



Nomi kloeg dat haar beker altijd
zo heet is als ze er net 
thee of koffie in heeft gedaan.
Het rubbertje dat er rond zit houdt 
niet genoeg warmte tegen, 
daar moest ik iets aan doen.


Ik naaide een omkeerbaar jasje
voor rond de beker.


Hier zie je de twee kanten.
Het sluit met een knoopje en elastiek.
Tussen de twee lagen stof zit een 
gewatteerde vulling.
Als je op Pinterest zoekt op
' cozy cups ' vind je oneindig veel
variaties, ook leuke gehaakte exemplaren.
Ik maakte het zelf door de rubbervorm
gewoon over te tekenen en het
naaien op zich is niet moeilijk.


Natuurlijk wouden de jongens er
ook eentje voor hun beker.


En voor Aranka en mij naaide ik
er ook nog eentje.


Hier zie je de hele familie samen.
Staat gezellig hé?


Van wat restjes stof naaide ik
scrunchees.
Het is heel erg in de mode en een
gemakkelijk naaiwerkje voor
tussendoor.


Deze twee maakte ik van een Chinees stofje.
Aranka en Nomi hadden toen ze kleuters 
waren er beide een jurkje in.
Ik bewaarde de stof omdat ze ontzettend
mooi is. Ze waren super blij met hun
scrunchee vol met leuke herinneringen.

Fijne dag!

 

10 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee!!!!
    Staat inderdaad héél gezellig, al die bekers met een warme jas aan😉.
    Wauw, wat veel scrunchies, ik laat het maar niet aan Jade zien, die zal er wel jaloers van worden.
    Heel leuk, vooral die met de herinneringen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk die jasjes en zo hippe scrunchee van hun favoriete jurkjes, helemaal top.
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koffie drinken is nu een dubbel feest, zó leuk!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Sarah,

    Super creatief bedacht en uitgevoerd alweer!

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent weer heerlijk creatief bezig geweest Sarah!
    Mooi die jasjes voor de bekers!
    Ook de haarversiersels vind ikvleuk!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat ziet er goed uit, ben het helemaal met Nomi eens, eigenlijk moesten deze bekers een oor hebben
    leuke haarversieringen, of doe je die om de pols?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een slimme oplossing voor de koffie bekers. En de scrunchees (ik wist niet eens dat ze zo heetten) zijn heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vrolijke, kleurrijke post. Die fleurige koffiebekers zijn enig!
    Groetnis, Nynke

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah