zaterdag 6 februari 2021

Luc gaat op Pensioen



Hoog tijd dat ik dit jullie
dit kaartje laat zien.
Ik maakte het vorig jaar voor onze
voorlees- coördinator die op
pensioen mocht gaan.
Ik verwerkte er heel wat persoonlijke
onderwerpen in.


Een meisje dat leest want Luc kan 
voorlezen als de beste, dat doet hij
nu nog steeds maar dan als vrijwilliger
( Door corona mogen de voorleesuurtjes
niet doorgaan en dat is zo jammer. )
Een fototoestel want Luc houdt 
van Fotografie.


Hij is een echte levensgenieter en 
kookt graag, dus de olijke kok
kwam ook op de kaart.
Het stukje landkaart is een verwijzing
naar zijn reisplannen.
De bordjes ' Theater en Televisie '
verwijzen naar zijn grootste 
passie. Naast zijn werk in de Bib,
is hij ook acteur en spreekt hij
stemmen in voor kinderfilms.
Een veelzijdig man dus!


Achter het vliegtuig hing ik
een banner met
' Luc gaat op Pensioen ' er
op geschreven.


Ik schreef ook een gedicht voor Luc.
( We wisten toen nog niet wat de
toekomst ons zou brengen en al
zijn plannen staan in pauzeknop )


Vanbinnen schreef ik al
onze namen.


We hadden toen een klein afscheidsfeestje
met alle voorlees vrijwilligers.
( Net enkele weken voor de Lock down )
Op de foto zie je ons allemaal 
dichtbij elkaar, ik lees het gedicht voor.
Je ziet lekkere taarten en de mand
die Luc van ons kreeg.
Het is maar een jaar geleden, 
maar wat is er veel veranderd.
Zo maf! 

Fijn weekend! 

14 opmerkingen:

  1. Een mooie, persoonlijke kaart maakte je! Ja, bijzonder om te zien, dat we een jaar geleden zo schouder aan schouder konden zitten. Ik kan me dat nu al bijna niet meer voorstellen, hoe dat was...
    Groetnis, Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super super leuke, toepasselijke persoonlijke kaart voor een heel bijzonder mens zo te lezen! Wát heb je toch een prachtig handschrift!!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk kaartje heb je gemaakt, Sarah
    Mooi voor gepensioneerde en ook het gedicht
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuke kaart, zo persoonlijk! En dan ook nog een mooi gedicht, alles zo netjes geschreven, knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou zo van veel persoonlijke details ik een kaart.
    Deze kaart is echt over nagedacht en heel erg leuk.
    Gek om te zien hè, al die mensen dicht op elkaar, zonder 1,5 meter ertussen......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie leuke kaart.
    Groetjes,Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterend kaart voor Luc Sarah!
    De kleuren zijn prachtige en de wereldbol spreekt mij natuurlijk ook erg aan!
    Mooi geschreven ook.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kaart is echt super!! En een prachtig gedicht met een prachtige handschrift.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kaart voor je collega die met pensioen ging. Leuk met al die persoonlijke details. Hij had zich het eerste jaar van zijn pensioen vast anders voorgesteld.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een persoonlijke kaart heb je gemaakt voor Luc. Al zijn liefhebberijen erop! EN die banner achter het vliegtuig is heel leuk.
    Gek, he als je die foto bekijkt, dat we toen nog van niets wisten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat een prachtige kaart voor Luc, en tof, dat hij, net voor de lockdown, nog een leuk afscheidsfeest had ! Wat een prachtig gedicht heb je erbij gedaan ! Reizen en theater gaat voorlopig niet, maar voor de rest zal hij zich zeker niet vervelen. Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie persoonlijke kaart! gelukkig hebben jullie het nog samen mogen vieren... Lijkt nu een heel ver verleden, bijna vreemd. Prachtig gedicht.
    Liefs,
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk zeg, zo'n persoonlijke kaart waar hij zich helemaal in kan herkennen. Super gedaan!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah