vrijdag 26 maart 2021

Mijn stippenschrift #5


Vandaag laat ik een nieuwe opdracht
aan jullie zien.
Er zijn 4 verschillende kleuren van
ondergrond en het is de bedoeling
om daar 1 patroon op
te stippen en zo te zien hoe
kleuren elkaar beïnvloeden.


Hier zie je de 4 kleuren van ondergrond.
Wit - turquoise - zwart en roos.
Ik koos kleuren uit die bij de
4 cirkels pasten.
Ik maakte voor mezelf een schets
in potloodkleuren zodat ik
voor mezelf een idee had hoe
het eruit ging zien.
Ik gebruikte 1 cirkel van het 
patroon ' Stip Triple ' van Stipstijl.
Na het denkwerk, kon het leuke
ontspannende werk beginnen:
stippen!


Hier staan de eerste stippen erop.


Hier ben ik volop bezig met mijn 
stipstokje en zacht paarse verf.


Hier is de opdracht helemaal klaar.
Toch wel verwonderlijk dat de ondergrond
veel bepaald hoe de kleuren tot
zijn recht komen.


Jullie zagen 5 weken achter elkaar 
een inkijkje in mijn schrift.
Opdracht 30 was je ervaringen noteren.
Voor mij is stippen een 
creatieve meditatie.


Als ik iets stip dan geef ik 
de kleurencombinaties weer en schrijf 
erbij welk project het was.
Veel zonnige kleuren zo te zien!


Op de pagina ernaast stipte ik mijn
verf op, dat werd een vrolijke pagina
die vast nog verder groeit.


Opdracht 14 vond ik ook een leuke opdracht.
Hier zie je hoe een tikkeltje wit of zwart
je kleur beïnvloedt.
Met nuances spelen is tof.


Er boven maakte ik mijn kleurenkaart
van mijn porseleinverf.


Mijn mengkleuren geef ik hier weer.
En zo groeit mijn boek steeds meer
en wordt het echt een 
Sarahstipschrift.

Woensdag ben ik er met een
gestipte kaart voor 
het kleurenkaartenteam !

Bedankt voor het kijken 👋

Vandaag hebben de kinderen een 
laatste lange dag school en dan zullen
ze weer voor weken thuis zitten.
( Volgende week moeten ze enkel
heen en weer voor enkele ' testen  ' )
Misschien ga ik vandaag wat stippen 
om mijn hoofd tot rust te brengen of 
wat bijrusten, deze week heeft er
echt in gehakt en ik voel me 
zo uitgeput. 
Maar Hé, de zon schijnt dat geeft
al een extra boost.
We komen er wel door! 💪

11 opmerkingen:

  1. hoi sarah,
    hier ook altijd 'full house' nu ik ook nog thuis, als dat maar goed komt hahahah.... gelukkig kan ik nog af en toe ontsnappen naar school voor wat taakjes, we zien wel
    je hebt je lekker geamuseerd zie ik,
    leuke resultaten
    succes verder
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geeft zeker een heel ander effect, de kleur vanbde ondergrond. Je bent er heel leuk mee bezig, erg leerzaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent goed bezig geweest ziet er mooi uit en zo kun je met je hobby tot rust komen. Fijne dag en weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat dacht ik al toen ik je bericht las, "het is een soort meditatie".
    Fijn, je kan je af en toe even terug trekken om lekker te stippen, zeker nu jullie weer thuis zitten zal dat nodig zijn.
    Ik heb dat met haken, iets moois maken zonder al teveel na te moeten denken.
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig resultaat Sarah
    Mooi stipwerk!
    Ik moest aan mijn moeder denken bij dit stipwerk, zij komt uit Staphorst en daar dragen mensen klederdracht waar stipwerk in wordt gebruikt
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat super toch, dat stippenschrift, Sarah. Ik kijk nu al uit naar je creatie voor het KKT!
    En ja, wat is het weer heftig bij jullie met de scholen dicht. Hopelijk heeft het snel effect en sla je je er weer redelijk doorheen. Fijn dat stippen meditatief voor je is, dat helpt vast!
    Ik heb nog even een beetje teruggescrold door je blog, leuk, die reeks van alles opgebruiken! Goed idee!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook weer een mooi uitgevoerde opdracht in je stippenschrift. Het is echt een stippen-ontdekkingstocht met steeds nieuwe ontdekkingen. Fijn dat het ook ontspannend werkt, dat heb je op z'n tijd allemaal nodig.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, dat stipwerk van jou. Het is inderdaad heel ontspannend en dat is nu wel fijn voor je. Ik hoop dat je van het weekend kunt genieten en dan maandag de schouders eronder...ik ben heel benieuwd hoe het hier verder gaat. Ze hebben gezegd dat de scholen niet meer dichtgaan. Ook in Nederland stijgen de cijfers weer..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, weer een prachtige stippen-creatie, en super dat schrift met de resultaten en een leuke pagina ! Ondanks al de Corona ellende, wens ik jullie 3 gezellige weken ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk om te zien wat je allemaal al gedaan hebt in je schrift. Heel gaaf ook!
    En het is niet te geloven, maar ik ben vandaag ook eindelijk begonnen in het schrift.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah