maandag 1 maart 2021

Voor Willy



Gisteren maakte ik dit kaartje.
Het is een sterkte kaartje,
maar er hoort ook een verhaal bij.


Vorige maand liet ik dit kaartje zien.
Ik maakte het voor Willy.
Willy is geen familie, maar voor mijn
broer was hij als een tweede vader.
Willy kreeg enkele jaren geleden 
een beroerte en sindsdien
hielp mijn broer Willy en zijn 
vrouw bij klusjes in huis en in
de tuin. 
Onlangs moest Willy binnen voor 
een operatie, maar die is misgelopen
en daarna vertelde de dokters dat
hij niet veel tijd meer had.


Vorig weekend had ik een droom
over Willy en iets met een kangoeroe
( Die Wally heette ) .
De kangoeroe kwam langs gaf 
iedereen een knuffel en 
vertrok dan weer naar een 
volgende bestemming.
De dag erop belde mijn mama en ik
wist wat ze ging zeggen.
Willy was die nacht overleden.
Daarom maakte ik een 
niet alledaagse sterkte kaart
voor de vrouw van Willy.


De kangoeroe stempelde ik op
Kraft papier en gaf ik met copics
hier en daar wat accenten.
Ik plakte hem verhoogd op
een tag en zo kan ik ineens meedoen 
met de nieuwe challenge 
van K en K.
Bij de vorige won ik en dat was een
mooie geschenk na een week
boordevol emoties.
De begrafenis was vrijdag, maar door
de coronaregels konden we er
niet bij zijn.
Dit kaartje, samen met het verhaal,
zal de vrouw van Willy wel een 
hart onder de riem steken.
 

Nog even met trots het 
winnende kaartje laten zien.


Succes met de start van de
nieuwe week. 😉



21 opmerkingen:

  1. Oh Sarah, wat een verhaal..je hebt het aangevoeld dus jouw "droom-uitleg" en deze lieve Wally zullen héél véél troost én een glimlach brengen!
    Ik heb kaartje voor Ilse op de post én mijn blog, heb je nieuws hoe het gaat?
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief en bijzonder sterkte kaartje heb je gemaakt Sarah.
    En we hebben je mailtje ontvangen hoor, het kaartje is al op de post!

    Liefs, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie tag heb je gemaakt, het zal zijn vrouw tot steun zijn.
    Gefeliciteerd met je winnende kaartje Sarah. x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wilde al reageren of je de vrouw van Willy dit verhaal ook verteld hebt, maar dat heb je dus, zo te lezen.
    Ik vind het prachtig!! Word er een beetje stil van.
    Juist een eenvoud maakt het nóg mooier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh en gefeliciteerd met je winnende kaartje, dat kan je lekker van genieten, dan zijn altijd mooie opstekers.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah wat bijzonder Sarah
    Dat jij deie droom hebt gehad en van daaruit een kaart hebt gemaakt voor de vrouw van Willy! Heel mooi met die tekst erbij!
    Ook voor jullie sterkte!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie passende kaart bij het verhaal. Gefeliciteerd met je winnende kaart.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Sarah, nogmaals van harte gefeliciteerd met het winnen bij K&K. En wat krijg ik een kippevel bij het lezen van jouw verhaal/droom. Eigenlijk een hele mooie droom. Hij heeft op zijn manier afscheid kunnen nemen. Dat moest je dan ook wel op een kaartje verwerken. En die wordt alleen maar mooier door jou droom. Was je vorige keer de laatste ben je nu één van de eersten bij K&K. Dank je wel voor je deelname bij ons.
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met het verhaal erbij is het een prachtige sterkte kaart.
    Gefeliciteerd met je 1e plek, ik had het gezien met een glimlach bij K & K, het is je van harte gegund, zeker nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Raak er wat stil van, dit komt wel even binnen. Maar wat mooi eigenlijk ook...en dat je ook dit kaartje zo gemaakt hebt, echt super.
    Wens je veel sterkte XX
    En gefeliciteerd met je winnende kaart.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi kaartje heb je gemaakt ter herinnering, ik herken het wel maar veel mensen begrijpen het niet . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtig kaartje voor een ontroerend verhaal, en in deze “rare” tijden is alles anders en vreemd, en in deze moeilijke tijden kan men toch wat troost gebruiken niet ? Groetjes, Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi en bijzonder deze droom over Willy en Wally. Ik krijg er kippenvel van. Deze kaart zal voor zijn vrouw extra bijzonder zijn door het verhaal er achter. Een erg lief gebaar.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat bijzonder Sarah, ik kreeg kippenvel bij het lezen van je verhaal want ik heb soortgelijke ervaringen gehad bij het overlijden van mijn opa en bij mijn oma. Allebei de nacht vóór het overlijden. Ik denk dat zijn vrouw heel blij zal zijn met je mooie (toepasselijke) kaart met bijbehorend verhaal.
    Gefeliciteerd met je winnende kaart, was ook een mooie.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel bijzonder afscheidskaartje voor Willy en een speciale droom waarin hij afscheid nam. Gefeliciteerd met je winnende kaartje. Sterkte, ook voor je broer en z'n gezin.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een prachtig kaartje voor de vrouw van Willy, en wat een verhaal zit er achter Sarah.
    Gefeliciteerd met je 1e plekje bij K&K je ontvangt een mooie prijs.
    Een nieuw begin van de week een week waarin de jongste buiten zijn praktijklessen een extra dag op school mag komen, hopelijk een opstap naar meerdere dagen les op school!

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en natuurlijk bedankt dat je meedoet aan onze tag challenge!

      Verwijderen
  17. Mooi verhaal, bijzondere droom en prachtig persoonlijk kaartje!
    Proficiat met je gewonnen prijs en dank voor je deelname aan de nieuwe challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    Ik heb je mail ontvangen en ga woensdag een kaartje opsturen.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, wat een ontroerend verhaal, ik had een soortgelijke droom/voorgevoel bij het overlijden van mijn oma. Sterkte voor de familie van Willy en je broer. Proficiat met je winnende kaartje! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Superleuke kaart met een tag erop. En een bijzonder verhaal erbij.
    Bedankt voor je deelname aan de challenge van Knutsels&kadootjes.

    Groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah