vrijdag 4 september 2020

Lapjesdekbed



Vandaag wil ik dit lapjesdekbed
laten zien.
Ik ben zo blij dat het
EINDELIJK af is, want het 
Corona- gedoe heeft voor veel 
vertraging gezorgd.


Vorig jaar ergens kocht ik
deze stofjes. Van elk een meter en
ik wist direct wat ik er mee ging doen.
In januari begon ik eraan.
Ik knipte van de stofjes
49 vierkanten.


Begin maart nodigde ik
mijn mama uit om mee te puzzelen.
Op de foto zie je onze schikking.
 Alle lapjes en smalle
strookjes aan de zijkant
zijn netjes verdeeld.
Dit is prettig om samen te doen.
Ik nummerde de stroken en kon
niet wachten om het in
elkaar te zetten.
Voor dit werkje heb ik ruimte nodig
en concentratie, dwz een
huis zonder kinderen en ja
toen kwam de Lockdown en
lag het stil.


In juni was er een 1 dag dat ze 
allemaal naar school waren en toen
zette ik alle lapjes aan elkaar.
Joepie weer een stap opgeschoten!


Nu moest er nog een achterkant aan komen.
Mijn mama had nog een groot wit laken
dat ik mocht gebruiken.
En gisteren zette ik het helemaal 
in elkaar!
Ik ben zo blij met het eindresultaat en
ik heb er heerlijk onder geslapen.


De fijne bloempjes die gedrukt
zijn op de stofjes vind ik zo mooi.


Ik word blij van alle kleuren!

Ik wil iedereen nog bedanken voor 
de steungevende reacties
op mijn bericht van maandag.
Het was een mooi afscheid,
maar heel intens.
De dag nadien startte de school
en het is best een pittige
week geweest.
Deze week en volgende week 
mogen alle kinderen elke dag naar
school, behalve Aranka wat zij
doet een vakantiejob.
Het is meer dan een half jaar geleden,
dat het in huis zo stil is en ik moet
er echt aan wennen.
( Tijd om eens grondig 
op te ruimen ! )
Daarna is het afwachten welke
kleurcode het onderwijs gaat
krijgen.
Ik hoop dat we op geel blijven 
staan, want oranje zou willen betekenen
dat Nomi weer thuisonderwijs heeft
en zoveel meer dat gaat veranderen.
En het is nu al zo vermoeiend
met alle regels!
Duimen maar!

Fijne dag!



11 opmerkingen:

  1. Een prachtige kleurrijke lapjesdeken heel wat werk is daar in gaan zitten.
    Het zijn vermoeiende tijden, hier begint de rust nu ook te komen.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mmoi project Sarah en zo mooi gelukt!
    Daar krijg je vast veel voldoening van!
    Tja het blijft afwachten met dit Covid19 virus...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw....wat super mooi gedaan, Sarah. Een heel karwei en ik kan me helemaal voorstellen dat je blij bent dat het klaar is. Maar wat zal jij lekker slapen onder dit mooie dekbed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, je dekbed ziet er geweldig leuk uit met al die kleurrijke lapjes. Ik kan me helemaal voorstellen dat het nu weer wennen is om alleen te zijn. Ik zal zeker voor je duimen!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, zo'n project. Dat geeft zoveel voldoening als het af is. Daar zul je nog vaak heerlijk onder slapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allereerst, jeetje wat een project deze geweldige lapjesdeken. Het heeft wat tijd gekost zo te lezen, maar wat een geweldig resultaat! Herkenbaar dat het wennen is de rust in huis en laat hopen dat het zo blijft voorlopig. Tijd om inderdaad op te ruimen en weer eens zelf aan je hobby's toe te komen.

    Fijn weekend alvast!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo dat ziet er super uit. Echt fijn dat het af is, dat het al zo lang lag te wachten.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi kleurrijke deken Sarah.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar mag je trots op zijn, het is een prachtige deken geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zooooo, dit is echt super!!!
    Wat een leuke stofjes.
    Ik hou hiervan, dat word je toch meteen helemaal vrolijk van!!
    Kan me voorstellen dat je hier onder heerlijk hebt geslapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wouw wat heb je een mooie lapjesdekbed gemaakt. Ziet er super mooi en strak uit.
    Zal wel heel wat uurtje inzitten, maar hier heb je heel veel plezier van. Mooie kleurrijke stofjes.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah